divendres, 2 d’octubre del 2020

Montserrat - Agulles - Agulla de l'Abret - Via Om Mani Padme Hum - 30/09/2020

l'Aresta de l'Arbret l'hem fet unes quantes vegades, però la Via Om Mani Padme Hum s'havia quedat pendent, ja que en el seu dia ens va costar d'entendre que hi feia aquella via creuant l'extraordinària Cerdà Riera. Amb l'excusa de tornar a pujar en aquesta agulla hem anat a fer aquesta via.

L'Agulla de l'Arbret des de La Filigrana. Agulla esvelta i a la vegada imponent que demana ésser escalada a crits.

Fins i tot quan la veus acompanyada segueix ressaltant per sobre de les altres agulles.

Després d'estar una bona estona mirant una família de cabres com jugaven, estaven a menys de 10 metres i no es van immutar el més mínim. Tot un espectacle veure com jugaven les més jovenetes. Comencem la via quasi en el cantó oest, per un terreny de roca polida .

Conforme vas guanyant alçada pots admirar aquest paradís que conformen aquest munt d'agulles amb les formes més capritxoses.

Un pas dret et situa per iniciar el segon llarg.

La primera reunió al solet, que ara ja no fa tanta nosa com a l'estiu.

Les dues bessones que ens segueixen amb la mirada petrificada.

Darrer llarg senzill, però que cal tenir cura doncs no hi ha cap assegurança.

Bones vistes des de la darrera reunió.

Qualsevol lloc podem trobar-hi vida i color.

Foto abans d'iniciar el ràpel.

Aquest bloc està cada cop pitjor i segur que un dia caurà, esperem que no li toqui a ningú.

Aproximació: des de Can Massana anirem al Refugi d'Agulles passant pel coll de la Portella. Després agafarem el camí que surt a l'esquerra que puja per la Canal de les Bessones, al final anirem a l'esquerra per arribar a collet que fa l'Agulla de l'Arbret amb les Bessones. Des del coll baixarem un xic i arribarem a peu de via. des d'on podreu veure els ancoratges químics.

La Via: Via equipada amb ancoratges químics, que comença a la cara oest per anar a buscar l'aresta bruc a la part més a la dreta. Un escalada plaent i amb bona roca ens acompanyarà durant tota l'ascensió.  Llàstima que creua la Cerdà Riera i li resta el protagonisme.

1er llarg: 50 metres, IV+ V, IV. 12 assegurances. Comencem per un terreny relliscós durant els 10 primers metres. Primer vertical, però ben aviat va en diagonal a la dreta creuant la Cerdà Riera poc abans d'arribar a la reunió.

2on llarg: 40 metres, V, IV, V, IV. 7 assegurances.  Sortim de la reunió vertical amb un pas difícil, després perd verticalitat fins arribar en un ressalt que torna haver-hi un altra pas difícil. Un cop superat, seguirem per terreny menys vertical i trobarem una reunió, millor seguir uns metres més i fer la reunió propera que és més còmoda.

3er llarg: 15 metres. III+. Superarem aquest darrer ressalt fins arribar al bloc que podrem fer la reunió en el ràpel i des d'aquí una grimpada fàcil fins el cim.

Descens: 1er. Ràpel de 25 metres i un 2on de 35 metres. També en podem fer un fins abaix, però hi ha risc d'enganxar les cordes en el replà on arriba el primer ràpel. Compte amb el bloc, doncs fa mala espina.

Material: 12 cintes exprés + Reunió.

1. Emhorabona parella, sempre fa il.lusió pujar aquesta agulla; si no hi ha cordades jo prefereixo baixar per l'aresta Brucs en dos ràpels, com dieu, aquest bloc del ràpel, fa poca gràcia.

1. Gràcies Jaume!! Nosaltres mo hi hem baixat mai i dimecres hi havia una cordada pujant per la Cerdà Riera. S’hauria dd tirar el bloc, però calen unes bones parpalines.