diumenge, 27 de setembre del 2020

Montgrony - Coll Roig - El Forat de les Bruixes - 23/09/2020

Després de fer la via K, ens disposem a fer la Via El Forat de les Bruixes. Una via de dos llargs equipada per gaudir de l'escalada amb poca dificultat.

En Miquel iniciant el primer llarg, com sempre roca de bona qualitat i equipament excel·lent.

l'Ita en el primer llarg.

Això d'anar 3 permet fer-nos fotos en llocs que anant dos no podríem.

La primera reunió en un replà perfectament adaptat per l'autor de la via.

Primers passos en el segon llarg.

Un segon llarg més vertical i amb algun ressalt divertit.

La placa està neta de vegetació, però el seu entorn és el que és.

Els dos segons progressem al mateix temps.

Aproximació: Des de Coll Roig agafarem el corriol que apropa a totes les parets, en aquest cas deixarem les dues desviacions que porten a les vies que estan situades més a la dreta. Realment estem anant pel camí de baixada.  Quan arribem en el punt que el camí enfila en direcció al collet del ressalt dels primers llargs de la Via K i Tardor Calenta, veurem que surt un camí vertical fins al peu de via.  10 minuts.

La Via: Via equipada generosament, amb grau de dificultat moderat que us permetrà gaudir de l'escalada de la zona. A primera hora està a l'ombra, però a mida que avança el dia li anirà tocant el sol.

1er llarg: 35 metres. 9 parabolts. IV, IV+, IV.  Llarg vertical i bonic que al final haurem d'anar a l'esquerra per entrar a la reunió.

2on llarg: 35 metres. 10 parabolts. IV+, IV, IV+/V-, IV. Sortim per l'esquerra de la reunió, amb un pas estrany per superar la primera placa, després quan girem veurem la resta de la tirada.  Ara seguirem vertical, fent algunes ziga-zagues per superar els trams més verticals. Això, si, sempre acompanyats d'una roca excel·lent.

Descens: per la dreta podrem pujar una mica fins situar-nos sobre la darrere reunió de la via K, pujarem un xic més verticals i després tornarem a la dreta i ja veurem el camí de baixada que ens portarà al Coll Roig.

Material: 10 cintes + R.

1ª Ascensió: Santi Sanz any 2019.

1. Coll Roig te una roca fantàstica ! avui heu deixat al Miquel que gaudeixi la via, tot un detall.

1. Si noi le feia Il.lusió fer de primer aquesta via i com escala menys que nosaltres. Li vàrem dit endavant, gaudeix!!