dissabte, 20 de juny del 2020

Montserrat - La Prenyada - Via Manyos 20/06/2020

Avui ha estat un gran plaer anar a escalar la Zona del Monestir, doncs sense autocars i sense turistes semblava un altre lloc. També, hi havia molt pocs escaladors, però casualment a La Prenyada érem 3 cordades, això sí, per vies diferents.

La Prenyada, esvelta per els quatre costats.

La nostra ressenya de la Via Mayos.

Els primers passos d'artificial.

l'Ita progressant en A0, això dels estreps millor per un altre dia.

També amb algun passet en lliure.

Una excel·lent  eina, va molt bé per aquells burils que costa són petits. Aquí l'hem posat per la foto.

Content a la primera reunió.

Iniciant el 2on llarg, vertical i bonic.

Passos divertits i ben assegurats, encara que amb algunes peces antigues.

Arribant a la segona reunió sota de la panxa de la prenyada.

Uns metres fàcils i un tros un xic més dret.

La segona reunió, avui un xic molla, sembla que La Prenyada ha trencat aigües.

4art llarg, comú amb la Via Gómez.

Còmoda reunió abans de fer el darrer llarg.

Un pas eixerit per sortir de la reunió, però amb un còdols com caps de criatura.

Ja som dalt.

Foto cim, sembla que es comença a tapar.

Surten boires d'arreu.

Bones vistes del cim.

Avui ha estat un xic diferent, feia temps que no feia artificial de peces antigues. Per altra banda, pujar a La Prenyada per una via que no has fet, acaronant presses que no has tocat mai, ens ha fet gaudir d'allò que més ens agrada, l'escalada i les agulles.

La Via: itinerari de finals del 60's o principis dels 70's que han restaurat una mica amb parabolts, tot i així conserva el regust de l'època. Podrem gaudir d'uns llargs bonics, de bona roca i per fer-ho, haurem de fer un llarg d'artificial, al menys que no feu un grau de 7a.

Aproximació: des de Sant Benet agafarem el camí que va La Panxa del Bisbe i sota mateix del Gat començarem a pujar en direcció a La Prenyada, passarem per sota de la Gómez- Xalmet i seguirem per la canal dreta uns metres fins un replà on podreu veure la primera assegurança.

1er llarg: 30 metres, A1e. Un llarg d'artificial, on trobarem peces de l'època, algunes amb baguetes però que podrem evitar penjar-nos-hi, posant alguna recuperable. Hi ha un munt d'assegurances, però posant unes 24 cintes passareu molt bé. Hi ha parabolts que reforcen l'equipament.

2on llarg: 30 metres.  7 assegurances, V, IV+, V, IV+. Sortim per la dreta de la reunió i tot seguit trobarem un parabolt, seguirem vertical en direcció un còdol molt gran, anirem trobant assegurances que ens marcaran per on hem d'anar. Ens situarem sobre el còdol per l'esquerra, després seguirem verticals amb una lleugera tendència a l'esquerra fins a la reunió. Uns 5 metres abans d'arribar a la reunió, veurem que la roca està un xic més fragmentada.

3er llarg: 25 metres. 2 assegurances. III, IV. Sortim amb un flanqueig fàcil fins una reunió, després ja veurem el pitó a sobre nostre, pujarem fins el pitó i després seguirem fins l'arbre on farem la reunió.

4art llarg: 25 metres. 2 assegurances: IV+.  Sortim per la dreta fins un replà, després veurem unes fissures que van de dreta a esquerra, anem pujant, podrem posar una assegurança flotant,  i tot seguit trobarem 2 parabolts d'una reunió, seguirem en diagonal fins una savina i després fins a la reunió.

5è llarg: 20 metres. 3 assegurances, IV+. Un pas dret per sortir, i després ja perd un xic de verticalitat, seguirem fins el cim en passos més bonics que díficils.

Descens: Ràpel per la cara Oest de 25 metres fins una canal, després seguirem baixant per la canal.

Material: 24 exprés, algunes de mosquetons petits, 3 plaquetes recuperables, un cable, i estreps.

1ª Ascensió: M. Troya i Alfred Martínez.

1. Pujar a la Prenyada sempre fa il.lusió i si és per un itinerari nou ! veig que malgrat la primera tirada d'artificial, la resta val molt la pena, a veure quan hi vaig, gràcies per la ressenya.
    Salut i Roca parella.

1. Si Jaume, sempre fa Il.lusió pujar a La Prenyada i la via està prou bé. A gaudir-la.