dilluns, 22 d’abril del 2019

Mont Roig - Pala Alta - Via Del Lluís - Entrada per Temps de Neu - 20/04/2019

Aquest dies de Setmana Santa hem estat més per la família que per escalar. Tot i així, el dissabte vàrem fer una escapada al Mont Roig. Havíem llegit que la Via del Lluís entrant per la Via Temps de Neu era del tot recomanable. No ens ho hem pensat gaire i ben aviat ja estàvem caminant en direcció al peu de via. Malgrat que a Sant Llorenç de Montgai estava ple de gent, aquí estàvem sols, només quan ja fèiem la tercera tirada han arribat dues cordades.

Des de la pista ja podem veure el peu de via.

Iniciant el primer llarg, amb una roca abrasiva en general, però en algun tram hem de tenir cura amb algun bloc.

Sortint de la primera reunió trobarem uns passos elegants fins la primera assegurança.

Progressant per una especie de diedre fins a la 2ª reunió.

Uns passos més ja entrem a la 2ª reunió.

La segona reunió.

Fent el tercer llarg, una placa esvelta i plaent d'escalar.

Darrers metres abans d'entrar a la tercera reunió.

Pas explosiu per sortir de la reunió.

Contents en el cim.

Aproximació: des de Vilanova de la Sal agafarem una pista que ens portarà per sota de la paret fins al Coll de la Porta on deixem el cotxe. També podeu deixar-lo en un revol abans. Un cop situats sota del gran sostre i veient el diedre pujar vertical fins el peu de via.

Descens: seguir un corriol en direcció a l'Est que ens portarà al Coll de la Porta.

1ª Tirada: 45 metres Vè,  10 assegurances. Si la fem per la Via Temps de Neu, començarem per un diedre on veurem que està ben assegurat en parabolts, de fet hi ha més assegurances  en aquest llarg que en la resta de la via. Progressarem amb passos atlètics, bonics i ben assegurats fins uns metres abans de la reunió on la dificultat cau. Reunió en un còmode replà.

2ª Tirada: 20 metres IV+ 2 parabolts. Sortim per l'esquerra de la reunió i aviat trobem el primer parabolt, després seguim vertical fins que veiem que tenim que anar en diagonal a l'esquerra fins un replà on farem la segona reunió.

3ª Tirada: 25 metres IV+, 3 parabolts.  Una placa de bona roca ens portarà a la 3ª reunió. Fem la reunió sota mateix d'un desplom.

4ª Tirada: 20 metres; V+, IV+, Vè. 3 parabolts.  Un pas un xic desplomat per arribar a la primera assegurança, és millor entrar de dreta a esquerra que vertical. Després trobarem un tram un xic més senzill i un segon parabolt. Just a sobre ja veurem un tercer parabolt que ens assegura un pas difícil abans d'arribar al cim.

Material: Via equipada, però us pot ajudar un joc d'aliens. 10 cintes exprés.

Una via curta però que et deixa bé.