dimarts, 12 de març del 2019

Parets d'Àger - Cap de Ras - Via Dos Tontos Muy Tontos - 09/03/2019

Escalar a les Parets d'Àger amb un dia sensacional, a l'hivern, no té preu i si a sobre la via escollida té un traçat espectacular la joia ja és total.

Havíem sentit a parlar d'aquesta via, també havíem vist algunes fotos, tot plegat convidava anar-hi i així ho hem fet.

Per nosaltres és una obra d'art, vertical, bona roca, passos atlètics, entorn immillorable, davant de tot això només podem felicitar als obridors; M.A. García i J. Gutiérrez.

El sostre triangular ens indica que estem davant de la paret.

Aquesta pedra penjada de l'arbre indica que estem al peu de via.

I per si teníem dubtes , trobarem les inicials del nom de la via ben marcats.

Aproximació: des d'Àger agafarem la pista asfaltada que porta a Coll d'Ares, passarem la trenca de la pista que va la Paret de Catalunya, seguirem pujant fins arribar a una revolt que surt una pista, l'agafarem i a pocs metres es bifurca i seguirem per la de la esquerra, passarem la vertical de la via i aparcarem. Després tornarem un xic i veurem una fita que marca el camí que puja a peu de via.

La Via.

1ª Tirada. 35 metres. 10 assegurances. 6a+ o A0 V+.  Sortim verticals amb una mica de tendència a la dreta, trobem un pont de roca i un seguit de parabolts, superar aquests primers metres són els més difícils de la via, agafarem un fil d'aresta per superar aquests passos més difícils, després entrarem de ple a la placa, passos fins i bonics. Tot seguit anirem amb una mica de tendència a l'esquerra, veurem que la cosa es posa dreta, però hi ha unes presses impressionants que ens permetran gaudir d'aquest tram. Poc abans d'entrar a la reunió trobarem un savina i després uns passos més molt fàcils fins a la reunió.

2ª Tirada. 35 metres.  3 parabolts. Vè, V+.  Tot el llarg el podrem assegurar fàcilment amb tascons a friends. Sortim vertical per un diedre amb passos atlètics per anar un xic a la dreta sota una fissura que superarem amb tècnica de bavaresa, després trobarem una savina i ja veurem unes plaques que ens portaran directament a la 2ª reunió.

3ª Tirada. 20 metres. 5 parabolts. 6a+ o Ao/V+. Un llarg, bonic, fotogènic i per gaudir. Sortim amb flanqueig. Per anar del primer al segon parabolt pujarem una mica per tornar a baixar. Després hem de tenir cura de col·locar molt bé els peus i aprofita unes presses petites per les mans.

4ª Tirada. 15 metres. 6 parabolts. 6a.  Sortir de la reunió és el pas que em va costar més d'aquest llarg, després anirem progressant per una fissura molt marcada i atlètica fins arribar a una savina que ens ajudarà a entrar a la reunió.

5ª Tirada 15 metres. 4 parabolts. 6a+. Un llarg preciós que permet superar el sostre triangular per la seva dreta. Sembla més impressionant del que realment és. Jo vaig fer un repòs perquè em pensava que seria més llarga la tirada. Sempre anirem amb molt bona pressa de mans i més justa de peus.

6ª Tirada. 30 metres. 7 parabolts Vè. Un llarg de placa on haurem de passar un petit desplom amb una roca diferent, després per la placa fins el cim.

Baixada: seguint la feixa en direcció a l'est fins a trobar un camí que ens portarà a la pista i després fins el cotxe.

Material: 13 cintes, aliens groc i vermell i camelots del 0,50 i 0,75

Primer llarg en els passos difícils.

Entrant a la primera reunió, molt satisfeta d'aquest primer llarg.

Iniciant el 2on llarg.

La cosa es posa dreta i atlètica.

Tram més senzill abans d'entrar a la segona reunió.

De puntetes pel flanqueig...

Ja som a la reunió.

Un a cada reunió, je, je ,je

Gaudim d'aquest llarg espectacular.

4art llarg, bavaresa a tope.

Gaudint del 4art llarg.

Sembla impossible trobar passos tan bonics.

Reposant pensant que la cosa era més llarga.

Penjat com una mona per la foto.

Assegurant a la quarta reunió.

Les plaques d'inici de la sisena tirada

Una mica més i ja som al final de la via.