dissabte, 29 de setembre del 2018

Dent d'En Rossell - Via KURU- 22/09/2018

Amb el Miquel i l'Ita hem iniciat la bonica aproximació al peu de via. Quan hem arribat hi hem desfet les motxilles, ens hem donat que no havia posat els gats a l'Ita. Certament em volia fondre, he quedat destrossat. M'han passat les ganes d'escalar. Després hem acordat que l'Ita pujaria a Núria amb la Quima que estava pujant i el Miquel i jo faríem la via.

Aquest fet m'ha condicionat les ganes d'apurar els passos, hi he anat pujant els primers llargs sense pensar-ho massa. Després he anat entrant a la via hi l'he anat gaudint de veritat. Està clar que la repetiré amb l'Ita.

Itinerari molt ben trobat, diedres, plaques, flanquejos i algunes petites balmes, conjuntament amb un bon equipament fan la via molt interessant. El grau obligat és de Vè.

Aproximació: agafem el camí que puja a Núria fins que trobem una desviació que marca direcció a Delui, seguim perquè aquest camí fins que entrem a l'antic itinerari del cremallera. Al peu de via està indicar amb una sageta.

1er llarg: 20 metres V, Pujem per una placa i abans d'arribar a la reunió trobarem un passet que li dona color al llarg. Reunió en una còmoda cornisa.

2on llarg: Ae V+ Sortim de la reunió per l'esquerra i ja veurem una placa molt compacte, fem un parell de passos d'estreps, després algun Ao i ràpidament es converteix amb una escalada agradable fins a la reunió.

3er llarg: 35 metres. Vè.  Sortim recte amb un pas un xic dret que ens porta a unes plaques amb una escalada agraïda. Després un tram més dret ens porta a la reunió.

4art llarg. 35 metres. II, Ae 1pas, V+.  El principi anem per una cornisa d'herba no massa bonica, uns  10 metres. Després, una placa pas Ae, i un diedre una altra placa a l'esquerra i reunió.

5è llarg: 30 metres, sortim per un tram dret després unes plaques i un diedre bonic fins a la reunió a l'esquerra.

6è llarg: 35 metres, Llarg espectacular, només per escalar aquest llarg ja val la pena fer la via. Sortim baixant un xic fins entrar en un plaqueig, sembla més difícil del que és, un cop passat el flaqueig pugem vertical i anem seguint una especia d'arc. M'ha anat sortint tot bé, però en el darrer pas, just abans d'entrar la reunió, no li he trobat, finalment he posat un peu a l'estrep i directa a la reunió. Penso que no és el pas més difícil del llarg, però a voltes passen aquestes coses.

7è llarg: 35 metres IV, III. Sortim verticals, passos bonics fins que entrem en un flanqueig d'herba.(Reunió en un arbre gran).

8è llarg: 35 metres V, Llarg vertical, però gens bonic, passos bruts. Tot i així la part alta és més bonica.

9è llarg: 25 metres Vé. III. Sortim amb passos molt bonics, però aviat s'ajeu i toca pujar per l'herba.

10è llarg: 45 metres, 6ª, Des de sota sembla molt difícil, però per mi ha resultat un dels llargs més bonics de la via. Vas pujant i vas trobant presses que des de sota no pots veure. Cal anar-ho treballant fins que arribes a una reunió. Nosaltres hem seguit, hi ha un pas que sembla molt difícil, però a sobre hi ha molt bona pressa i es deixa fer.

11è. llarg: 30 metres, III: sortim per la dreta i després en lloc d'anar a la canal, hem seguir pujant per l'aresta fins a un arbre on hem fet la reunió.

Descens: Nosaltres hem pujat per la canal i després hem anat a l'esquerra per baixar fins les vies més altes, d'allà hem anat baixant amb compte fins a trobar una tartera i el camí de pujada. Una baixada una mica cansada.

Iniciant la via

Arribant a la 2ª reunió.

Sortint de la 2ª reunió.

Arribant a la 4ª reunió.

la sisena tirada, la més bonica de totes.

La novena tirada

Contents a la reunió 10ª

Anant a cercar l'aresta final.

Us deixem la ressenya que nosaltres hem portat.

1. Enhorabona per la via! Llàstima de gats...com vau estar de calor?

1. Si noi, el tema dels gats va ésser una ptd. La calor molt bé. Gràcies pel comentari.