dimarts, 27 d’octubre del 2015

ALÓS DE BALAGUER - PIC CASTELLAS - VIA: LOS MISTERIS DEL PEPEGALL - 25/10/2015

Escalar Alós de Balaguer ens atrau, dormir a peu de via, al costat del riu, i amb lluna quasi plena és una joia que no podem deixar-nos perdre.  Poc a poc s'hi han anat obrint noves vies que permeten gaudir d'una escalada en aquest lloc molt tranquil.

La via comença al costat de la clàssica Olga Frontera, hi ha el nom al peu de la via. L' aproximació és força curta, no més de 10 minuts.

El primer llarg comença un xic dret però amb molt bona pressa. Ja veiem la tònica de l'equipament de la via, parabolts però un xic allunyats, fet que li dona un cert encant a la via. En cas de necessitat sempre ho podrem reforçar, en el nostre cas no hem posat res en tota la via. Tornem a la via, es va fent molt bé fins arribar a la placa que li posen 6b, ho provo, faig el primer pas, el segon i el tercer, però després hi veig molta terra caiguda del repla de la reunió i faig un A0 per entrar a la reunió.
R1, 30 metres Vè, 6b.
 Iniciant el primer llarg
 L'ita just sota la placa de 6b.
 la Ita fent el segon llarg.
Un llarg de Vè mantingut, que l'Ita s'ha fet molt bé, gaudint dels passos i de l'escalada plaent que dona la verticalitat i la bona roca.
R2 35 metres Vè.
 Sortint del segon llarg.
El tercer llarg és una petita caminada pel jardí, primer en direcció a la dreta i després a l'esquerra per arribar el peu del 4rt llarg. R3. 40 metres caminant.

La Ita fent el 4art llarg.
En el quart llarg li marquen Vè, des de sota sembla un xic més difícil, però quan t'hi poses ja veus que serà un llarg per gaudir, una roca excel·lent i vertical amb passos divertits que sense donar-t'en compta ja arribes a la reunió.
R4. 30 metres Vè.
 Arribant a la reunió, al fons podem veure la furgo.

La cinquena tirada surt vertical amb passos bonics, quan portes uns 20 metres cal fer un flanqueig a la dreta molt ben equipat, per seguir vertical i tornar a l'esquerra i entrar a la reunió. És un llarg molt ben trobat. Penso que és 6a per la continuïtat que per la dificultat dels passos.
R5 45m V+ 6a,

Sortint de la 4ª reunió.
 Entrant a la cinquena reunió.
El darrer llarg, des de la reunió es veu lleig, brut, però quan hi ets, és una altra cosa ben diferent. Primer va en diagonal a la dreta evitant tocar una canal. Quan es situa sota d'una gran placa que porta al cim, es segueix just per la part mes vertical, i resulta ser un llarg molt xulo. Els darrers 5 metres són comuns amb la via Olga Frontera.
R6. 58 metres IV+ Vè.
 Sortint de la reunió.

Ara ja només ens queden uns 15 metres de III fins el cim.
 Reunió sisena.
 Vistes en direcció a Camarasa.
 Foto cim
Des del cim, baixem en compte fins una savina on farem un ràpel de 40 metres, després seguirem baixant per la tartera fins el camí del congost. 30 minuts fins el cotxe.
 Alós de Balaguer.
Us deixem la ressenya de "LoGall".

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!

1. Enhorabona,a nosaltres també ens va agradar en el seu estil de via equipada.

2. Bona via, com comentes, quina disfrutada fer nit al peu del Segre sabent que l'endemà podràs gaudir d'aquesta línia tan ben trobada. Molt ben equipada, et fa escalar sense pensar en res mes.

1. MJaume, com be dius, Un conjunt (fer nit +escalada) immillorable. Una via per gaudir de l'escalada.