dilluns, 7 d’abril del 2014

Montserrat - Gorro Frigi - La Bella Easo - 06/04/2014

Mentre vaig preparant altres post sobre Oman, nosaltres anem sortint i ho aniré intercalant.

Avui teníem diversos plans al cap, però quan  m'he llevat em sentia cansat, he portat una setmana de bòlid, ja se sap, quan tornes de vacances la feina et demana un esforç, per tant decidim anar al Gorro a repetir alguna via de les que hem fet, però que ens assegurarà una escalada disfrutona.

Quan sortim del cremallera de Sant Joan i mirem en direcció a Trinitats, un cop més, quedem impressionats de les vistes que tenim davant nostre, i més avui que podem veure tot l'horitzó nevat. Sembla que gaudirem d'un bon dia.

A mida que ens anem acostant al Gorro ja veiem que hi ha diverses cordades que han començat o estan preparats per començar.

Pugem per la Canal a peu de l'Opera Prima trobem una cordada que resulta ser en Joan Prunera i un company. No ens coneixem personalment, però si de veure'ns en els respectius blocs. Avui ho solucionarem quan arribem dalt.

Començant la primera tirada de l'Opera Prima.
 Nosaltres seguim per la canal fins a la propera via, resulta que és la Bella Easo, fa molts anys que l'havíem fet, així que repetir-la no ens fa res.  La primera tirada, tot i no sé massa difícil Vé, si que es força llarga, de fet en una tirada fas lo mateix que en l'Opera Prima fan en dues.
 L'Ita progressant pel primer llarg.
 En Joan Prunera a la via del costat assegurant atent al seu company.
El segon llarg, comença amb un pas un xic complicat per xapar el primer bolt, després cal tibar fort per superar un pas de 6a+, que penso que està un xic més afinat que l'anterior ocasió, després progressa molt dret, però amb bons còdols. Tots els passos estan ben assegurats i es converteix amb una escalada plaent.
 La segona reunió.
 L'Ita sortint dels passos difícils.
 El següent llarg, comença amb uns passos verticals 6ª+, que t'obliguen a tibar fort, també es pot fer algun A0, ja que els bolts estan força junt, després, hi ha una reunió sota una balma, però nosaltres hem seguit directes fins el cim.
 L'escalada segueix vertical, possiblement no tan difícil fins arribar a sota un llavi que ens haurem de mirar en profunditat, si ho fem per un buril que hi ha és difícil 6a i si ho fem més la dreta, hi ha més pressa, però les assegurances queden més lluny. Nosaltres hem seguit pel buril rectes.
 L'Ita a la segona reunió.

El fer els dos llargs seguix, m'he trobat que no tenia suficients bagues exprés hi he tingut que baixar un xic. Aquest llarg té pràcticament 60 metres, i permet pujar al Gorro Frigi amb 3 llargs. Val la pena empalmar les dues tirades, però compte que necessitareu 15 bagues.
 La cordada d'en Joan arribant al Cim.
 Contents a dalt del cim.
Ràpel de baixada, ja que ara està totalment desequipada la baixada.

Via que ens ha agradat molt i que segurament tornarem a repetir.

Ressenya molt ben feta de l'Escalatroncs: http://escalatroncs.files.wordpress.com/2010/06/bella-easo.jpg

1. Em sento molt identificada amb vosaltres. Ara estem una mica estancats. L'ànim no està per a molt, resulta que m'ha sortit el marcador cancerigen alt i em fan un PET urgent aquest divendres i resultat el dimarts 15 i estem apagaditos, quan passi tot, tornarem a l'atac. M'agradaria coincidir amb vosaltres escalant, seguiu així parella, som poques les parelles que escalen juntes!

1. Estem convençuts que anirà tot be, i que podrem quedar molt aviat per anar escala un cap de setmana, ens faria molta il.lusio, segur que tenim moltes coses que explicar-nos, son moltes les coses que tenim en comú. Molts ànims.

2. Bona via Manel i Ita, de les que deixen satisfets, per que serà que quan fa anys que repetim una via els passo ens semblen més durs? due shipòtesis: estàn mes sobades la mé splausible i 2 estem més sobats jajaja que també.
    Ah! i anims Trini, que no serà res guapa!

1. Jaume ho tinc clar l''edad passa factura, pero a voltes també hi ha dies que no tens ganes d'apurar i això també influeix. Hi tornarem per veure si ens va millor. La via s.ho val.

3. Aquesta via la tinc que anar a fer que es una de les que em queden per fer del Gorro Frigi, i ha esta un plaer haber-nos conegut en persona... i no et preocupis, Trini. Esperem tenir notícies vostres fen les vies que mes us agraden.
    Salut a tots!!!

1. Certament, ens va fer il.lusio trobar-nos i així ens varem poder conèixer en un lloc que ens agrada a tots. Segur que ens tornarem a trobar. Felicitats pel bloc , està molt ben elaborat. Fins aviat.