dimecres, 15 d’agost del 2012

Cerler - Torre de Marfil - Via No te tires que hay cristales - 06-08-2012

Seguim de vacances, i la previsió no és gens bona, diuen que plourà fins a les 9 del matí. No podem fer cap cosa complicada i amb una aproximació llarga. Estem a Benasque, ens sembla recordar una via publicada per en Joan Asín. Gràcies a Internet trobem la via ràpid, ja ho tenim clar. Ara esperar que farà demà.
Bé, ho han encertat totalment, tota la nit tronant i plovem, no para fins a les 8 del matí. Fem una mica de mandres, ja que la roca estarà mullada. A les 9 ens posem en marxa i passat Cerler, superem una especie de coll i després al costat del riu aparquem la furgo. El dia està clar, però a l'hora que és poca cosa més podem fer que anar a la Torre de Marfil.
Vista de la Torre de Marfil des de l'aparcament. Sembla interessant, anem a fer la via: "No te tires que hay cristales". Hem vist unes fotografies d'un diedre perfecte. Som-hi!!!
Es nota que ha plogut fins fa poca estona, hi ha passos on la roca està ben molla i rellisca, però la via està ben equipada i es pot reforçar amb friends.
 L'Ita entrant a la primera reunió.
El segon llarg és el més bonic de la via, un diedre perfecte, amb un equipament amb parabolts a 6 metres, però la fissura permet posar-hi assegurances flotants sense problemes.
Ens toca l'ombra i amb un dia de calor seria agradable, però avui bufa un ventet que fa sentir una mica de fresca.
Aquesta via és ideal per iniciar a l'equipament amb assegurances flotants.
El tercer llarg va per una placa amb bones presses de regletes, no cal posar-hi res, està ben equipat i la roca és molt bona.
Aquest llarg, també es pot fer pel diedre, però la cosa augment V+, 6ª, i cal equipar-ho. De totes maneres les plantetes que hi han sortit no hi conviden.
L'Ita a la segona reunió assegurant.
Des de d'alt, podem veure la furgo.
Via interessant, recomanable, i que es pot combinar amb altres, ja que estan a tocar. A la tarda està a l'ombra.

Dif: IV+
Equipada, però es pot reforçar amb l'ajuda dels Camelots.
Aproximació: des del pàrquing 15 minuts fins al peu de via. Si aneu amb un  tot terreny podreu parar a 5 minuts del peu de via seguint una pista.
Descens: podem baixar amb un curt ràpel per darrera i després per una canal de blocs, o fer un ràpel fins a la primera reunió i un segon fins baix.

1. Ostres, aquesta zona si que la coneixem be, hem tingut un apartament en Cerler durant 10 anys i aquestas pedres han sigut el remei per el mal temps. Quins records, esteu fen un bon periple, felicitats.

1. ostres, segur que heu fet totes les vies. Anirem publicant una ascensió cada dos dies. Endavant companys