dimecres, 2 de desembre del 2020

Serra de l'Obac - Cingle i Merlet de la Porquerissa - Via Arís - 30/11/2020

Tornem un altre cop a la Serra de l'Obac amb un dia sensacional, arribar a peu de via ja justifica la petita excursió. La via Arís és força interessant malgrat que és una via força curta.

Fent camí ja podem veure el Cingle i Merlet de la Porquerissa.

Al peu de via trobareu una sèrie de blocs característics

Soc conscient que hem posat diverses fotos molt similars, però és que aquesta visió és encisadora

Prenem un xic de distancia i podem veure la via amb els blocs al peu.

Iniciant la tirada.

Un cop tenim la primera assegurança aprofitem per fer aquesta fotografia

La segona assegurança és un  merlet característic  que assegura el flanqueig a la dreta.

A mig del flanqueig

Passos bonics abans d'entrar a la reunió.

Un parell de passos d'Ae o Ao us portaran a una aresta curta fins sota del merlet.

Bones vistes sobre el Turó de la Pola.

Aprofitem per pujar al cim del Merlet.

Reunió a sota del merlet amb dos parabolts

Sortint de la xemeneia final.

Un cop al cim, val la pena parar-se un xic i dedicar-se a contemplar el teu voltant.

Una bona vista del Càntir o La Gloriosa Boina d'en Peret.

La nostra ressenya,

Aproximació: des de l'Alzina del Salari pujarem al Coll de Tres Creus i després seguirem pel camí de la Pola fins a passar per sota del peu de via. 20/25 minuts.

La Via: itinerari ben trobat que cercar la part més vulnerable d'aquesta cingle amb una roca acceptable i amb un entorn immillorable.

1er. llarg: 25 metres.  IV, IV+, IV. 3 assegurances. Pujarem per l'esquerra d'un petit diedre fins a la primera assegurança, després seguirem fins un merlet característic que ens permetrà assegurar el flanqueig a la dreta, al final trobarem un buril que ens marcarà l'inici de la pujada vertical fins a la reunió.

2on. llarg: 20 metres. Ao, V, IV+. 4 assegurances. Des de la mateixa reunió sortirem en Ao un parell de passos i després seguirem en lliure per una aresta que ens portara sota mateix del merlet. Al terra trobarem 2 parabolts per fer la reunió. Podem aprofitar per pujar al merlet.

3er, llarg: 15 metres. II, III. Anirem per la cara oest del merlet on trobarem un pont de roca, seguirem fins a una curta xemeneia que ens portarà al cim.

Material: 6 bagues exprés, baga per 1merlet i l'alien vermell. Opcional 1 estrep.

Descens: des del cim anirem caminant uns 50 metres en direcció nord fins que trobarem l'inici d'una canal a mà dreta que us portarà al peu de via. Si heu pujat les motxilles podreu seguir caminant per la carena fins el cim del Turó de la Pola. Excursió molt bonica per no tornar pel mateix lloc.

1. La de vegades que he passat per aquí i m'he mirat les vies.....una meravella de reco.La propera hi porto el material i a fer alguna.
    Gracies per la info i divulgacio

2. Molt bona activitat ! Fotos de luxe ! es veu amunt la primera assegurança, ara que la roca sembla bona. Me l'apunto, Sergi, t'acompanyo!

1. Gràcies Jaume. La assegurança està un xic alta però s’hi arriba bé.

3. Us ha quedat molt xula la ressenya. Només un detall, heu posat "Porcarissa" enlloc de "Porquerissa"