diumenge, 21 de juliol del 2024

Via Pensionistes - Paret de la Codolosa - Collbató - Montserrat 21/07/2024

Quan he sortit de casa en cap cas hauria pensat que avui acabaria escalant a la Paret de la Codolosa. Ens hem trobat amb el Xavi en l'aparcament de Monistrol , just acabava de fer un bon ruixat i ens veien uns bons castells. Hem dubtat si pujar al Monestir o no, però veient el panorama ens hem decidit per anar a Codolosa i a veure si teníem sort i podríem fer una via.

Quan hem arribat hem mirat la zona on hi tocava menys al sol de moment, i a la part dreta encara hi havia una mica d'ombra.

La via Pensionistes la vàrem fer just quan la varen obrir i en Xavi només havia fet les dues primeres tirades, així que ja tenim un objectiu.

En Xavi començant la via. Les pluges d'aquest any han fet créixer totes les herbes.

En Xavi en el segon llarg

El segon llarg és el més bonic de la via.

Ben content arribant a la reunió.

En el tercer llarg hem aprofitat que no hi havia ningú per fer una bona neteja de pedres.

Sort hem tingut que feia un bon airet i que hem anat d'hora. Al final ens ho hem passat bé que en definitiva és el que compte.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la drecera del Fra Garí fins que trobarem una trenca a mà dreta que ens portarà al peu de les primeres vies. Anirem a la dreta de tot i trobarem un corriol que ens baixarà al peu de Via. 15 minuts.  La via comença al centre de la paret. Retol a l'inici.

La Via: itinerari de tres llargs, ben equipat i amb bona roca en general. Malgrat està molt junta a les altres vies, té el seu espai on hi trobarem passos bonics. Recomanable.

1er. Llarg: 45 metres. IV+.  Pujarem drets per un diedre/canal fins que anirem a l'esquerra per sota d'un ressalt fins a trobar la reunió.

2on. Llarg: 25 metres. V, V+, V.  Anirem a la dreta fins sota d'una llastra que superarem molt bé, ja que hi ha molt bona pressa. Després seguirem verticals per una placa fina, (V+), per agafar un xic de tendència a l'esquerra per una especie de diedre que ens portarà a la reunió.

3er. Llarg: 30 metres. IV/IV+.  Pujarem per una especia d'esperonet que ens portarà sota d'un sostre roig (visible des de la reunió).  Passarem per sota del sostret a la dreta i ja trobarem la reunió.

Descens: Ràpel de 50 metres fins a la primera reunió de la Via De Les Cabres, i d'aquí fins a terra. 40 metres.

Material: 7 cintes exprés més R. (Via equipada).