dissabte, 17 de juliol del 2021

Montserrat - Magdalena Superior - Via Acromion - 17/07/2021

Després de quasi tres setmanes sense tocar roca, avui anem a veure com va. Per la tornada escollim una via fàcil doncs cal anar poc a poc.

Via Acromion és una itinerari de la cara Sud de la Magdalena Superior, amb un grau obligat de IV, just el que necessito.

Una bona vista de la via

Comença l'Ita el primer llarg.

Un llarg senzill amb molt bona roca.

El segon llarg està super ben trobat, bona roca i amb molts passos bonics.

L'Ita primera reunió.

Per tal de fer el menys esforç possible, faig un parell de passos d'estreps i ràpidament veig que es pot pujar amb Ao.

Ja em lliure plaent.

Entrant a la segona reunió.

El tercer llarg també és força bonic.

l'Ita a la tercera reunió, un balcó amb molt bones vistes.

Darrers metres poc abans d'arribar a dalt.

Foto al cim de la nostra estimada Magdalena Superior.

Aproximació: des de Sant Joan anirem en direcció a Sant Jeroni fins a trobar la trenca que va a les escales de Jacob. Pujarem fins al peu de la via normal de la Magdalena Superior i agafarem una canal que baixa per la vessant sud i que ens portarà al peu de via. 25 minuts. També, hi ha l'opció de pujar per la canal de la Gorra Frígia i baixar fins a trobar el peu de via.

La Via: itinerari equipat amb generositat, que busca les parts més boniques d'aquesta vessant, on podrem forçar al gust els passos més difícils de la 2ª tirada. Recomanable.

1er llarg: 30 metres. III. Pujarem verticals per anar un xic a l'esquerra en els darrers metres.

2on llarg: 30 metres. IV+, Ae/Ao (6b) V, IV.  Sortim amb un flanqueig ascendent a l'esquerra per tal d'evitar el sostre que tenim just sobre de la reunió. Al final del flanqueig, ja veurem que entrem en un terreny molt vertical, lleugerament desplomat al principi i després molt vertical fins que es tomba poc abans d'arribar a la reunió.  Podeu forçar en lliure, o podeu fer una combinació d'Ao/Ae.

3er llarg: 35 metres. IV, IV+, III.  Seguirem per un espero vertical amb una escalada plaent fins a la reunió.

4art llarg: 30 metres. IV, III, IV.  Anirem a l'esquerra i passarem una canal per enfilar-nos vertical fins el cim.

Descens: des del cim amb cordes de 60 metres podrem baixar amb un sòl ràpel.

Apa a escalar que el mon s'caba!!

1. Estàs fet un crack Manel, m'alegro de la teva ràpida recuperació, genial!

1. Moltes gràcies Pili, vaig poc a poc, doncs el canvi és important i necessites una certa adaptació.

2. Ei Manel, que t'ha passat? veig que ja sí, però no sabia d'aquesta aturada, aviat com sempre !!