dimecres, 25 de setembre del 2019

El Berguedà - La Vinya - Via Èlia. 25/09/2019

Tornem a la bona rutina de els dimecres sortir a escalar. Avui ha tocat al Berguedà, poc a poc hem anat fent unes quantes vies, i teníem localitzada la Via Èlia, però l'havíem deixat una mica, perquè els comentaris d'altres cordades hi havia comentaris de tot.

Ens ha agradat força en el conjunt, el primer i el segon llarg són molt macos i el tercer i el quart per completar. Per descomptat que la via Super Amics ens va agradar molt més. Sempre hi ha la possibilitat de fer les dues amb la mateixa jornada i segur que quedareu ben satisfets.

Des d'on hem deixat el cotxe ja podem veure l'esperó que avui ens ha portat aquí.

Una curta aproximació de 15 minuts ens situa a peu de via que està perfectament senyalat.

Els primer metres ja podem veure que haurem de tibar d'alguna pressa a controlar, tot i així està molt ben equipada.

La segona part de la 1ª tirada ens obligarà a fer uns passos força atlètics i verticals.

L'Ita lluitant amb la sortida de la reunió, passos fins, difícils, però molt ben assegurats.

Un cop situats al fil de l'esperó la cosa ja es posa millor.

Seguim pel fil de l'esperó mirant de passar per les millors presses.

Entrant a la tercera reunió.

El banc que hi ha el cim. Certament, cada cop que hi pujo em pregunto si era necessari pujar aquesta ferralla aquí dalt.

Foto cim

Aprofitem el gronxador que hi ha al peu de les vies que estan obrint a la paret del darrera.

La Via: pels comentaris que havíem llegit ens havíem fet una idea, la realitat és que ens ha agradat més del que esperàvem i certament justifica anar-hi un matí.

Aproximació: situats a l'encreuament de la carretera que va Sant Llorenç dels Morunys i Els Rasos de Peguera, seguirem un 500 metres per la carretera que va a San Llorenç fins que trobarem una pista a la nostra dreta, pujarem fins el primer revol i deixarem el cotxe en un camp que no està conreat.

Després, ara ja a peu,  seguirem per la pista que va pujant fins que creuem el camí molt fresat que ve de la dreta. Seguim per aquest camí fins que veurem un pedró ens indicarà que ja podem començar a pujar, al cap d'uns metres trobarem una tartera ben traçada que ens portarà al sector de la Vinya, després seguirem un xic més a la dreta fins que trobem el peu de la via. Cartell indicador. Total 15 o 20 minuts.

1er llarg: 4 pitons, 4 parabolts, V*/6a , V+. 30 metres.  Situats al peu de via, ja veurem els tres primers pitons, anem pujant per una placa que ens va portant en diagonal ascendent a l'esquerra, passos bonics, per arribar al tercer pitó haurem de tibar d'alguna pressa dubtosa però que és clau per fer el pas. Tot seguit entrem en un tram més senzill (pitó) que ens porta al peu d'un diedre. La part de l'esquerra està força lliça, haurem de pujar per la dreta amb bona pressa però on haurem de tibar fort fins a la reunió.

2on llarg: 5 parabolts. 6ª, IV+, una mica menys de 20 metres.  Sortim a l'esquerra amb un flanqueig finet que ens porta a l'esperó, després ja per terreny més senzill, però amb roca a controlar fins a la reunió.

3er llarg: 2 parabolts i 1 pitó, Vè. 20 metres. Seguim l'esperó sempre cercant la millor roca fins un moment que s'ajeu i trobarem la reunió.

4art llarg. 1 pitó, IV+, 20 metres. Des de la reunió baixarem  un mica per la vessant esquerra i trobarem un bon pitó després pujarem fins a situar-nos altre cop a l'esperó que amb bona pressa ens portarà fins el banc i després a la reunió.

Descens: el primer cop vàrem baixar amb ràpels per la vessant esquerra. Avui hem baixat per una canal amb unes cordes fixes. Hi ha un moment que es posa dret i hem fet un ràpel per la mateixa corda fixa. Després hem baixat per un corriol arreglat fins a peu de via.

Apa a escalar que el mon s'caba!!!

1. Bon reportatge, boniques fotos. M'encanten les teves ressenyes

2. Sempre és bo reprendre els bons costums ! jo també estava "mosca" amb aquesta via pel que havia llegit, vosaltres em confirmeu que val la pena, hi haurem d'anar. Gràcies per la informació.