dissabte, 31 d’agost del 2019

Montserrat - La del Contrafort i La Pelada - Via Bon Vent i Barcanova i Tobilets - 28/08/2019

Hem estat uns dies fora i ja trobem a faltar les nostres escalades a Montserrat.
 Ja en la Guia d'en David Hita parlava de la possibilitat d'encadenar dues vies de la vessant oest d'Agulles; L'Agulla Del Contrafort i La Pelada. Les vies tenen un xic d'aventura i això ens motiva. Doncs som-hi!!

L'Agulla del Contrafort i La Pelada.

Avui hem sortit tard de casa per diverses raons que no venen al cas, però és l'una del migdia quan som a peu de via. Ens tocarà el sol, ja que aquesta hora comença a tombar, tot i així no passarem massa calor pel vent de tarda.  Les llums de la tarda a Montserrat, són meravelloses i gaudirem d'allò més.

Foto de les vies des del camí.

El diedre atlètic del primer llarg ens fa entrar en calor ràpidament.

Després deixarem el diedre per entrar en una bona placa fins a la reunió.

Uns pitons molt ben posats ens marquen l'Ao del segon llarg.

Després el cim de l'Agulla del Contrafort. Un cim allargat que haurem de travessar per fer la reunió i el ràpel.

Assegurant des de la 2ª reunió.

Petit ràpel per la vessant nord ens deixarà al coll i inici de la següent via.

Enfilant-nos una mica trobarem el primer pitó del tercer llarg.

Aquest llarg l'haurem d'equipar amb paciència, doncs no sempre pots posar les assegurances on voldries, tot i així ho podem equipar molt bé amb assegurances flotants.

En el quart llarg, canvià la tònica, roca excepcional i els primers metres molt ben equipats.

El Cim de la Pelada amb les Savines al darrere.

Contenta i satisfeta al cim, el darrer llarg la fet molt bé.

Hem passat una bona estona al cim gaudint de les les llums de la tarda, però al final hem de baixar.

Ràpel de la Pelada amb el refugi al fons.

La Bitlla i la Bola de la Partió amb una tarda extraordinària

Paret Oest d'Agulles.

Aproximació: Des de Can Massana agafarem el camí que ens porta al Refugi Vicenç Barber i una mica abans d'arribar a la Portella Petita, trobarem una canal que ens portarà a peu de via.

Agulla del Contrafort - Via Bon vent i Barcanova.  1ª Ascensió: Joan Rovira i Joan Armengol 8/9/94

1ª Tirada: V+, IV+, Vè. 1 pitó i 2 espits. 25 metres.  Un diedre atlètic ens marca l'inici, un Camelot del 3, ens anirà bé per assegurar l'entrada, Nosaltres hem posat un del dos i no ha quedat massa be, després seguirem en tècnica de diedre i assegurant-nos a la fissura sense problemes. Les ressenyes anteriors marcaven un pitó a 5 metres de terra, nosaltres no l'hem trobat. Arribats a una savina, veurem que el diedre es tomba i que ja podem progressar sense esforç, trobarem un pitó.  Quan arribem a una franja on veurem que podem anar a la dreta trobarem un espit i després un altre amb una recuperable, des d'aquí ja veurem la reunió.

2ª Tirada. Ao, IV+, II, 20 metres. 5 pitons (2 estan junts). Sortim de la reunió verticals, i agafem el primer pitó, des d'aquí podem agafar els dos següents que estan junts, tibem fort amb A0 i arribem al següent d'on podrem sortir amb lliure. Superem uns metres i trobem un altre pitó. Després per terreny fàcil però amb roca molt solta arribarem al cim que creuarem fins a l'altra vessant on farem la reunió en el ràpel.

La Pelada - Via Tobilets. 1ª Ascensió: Óscar i Albert Masó, 25/7/96

3ª Tirada. IV+, Vè, IV+, 1 pito i pont de roca. 25 metres. Només sortir del coll ens trobarem un pitó que ens assegura l'entrada en un diedre inclinat, anem progressant amb compte fins arribar a una savina seca però que sembla bona, (compte amb unes llastres a l'esquerra que millor no tocar-les), després farem uns passos verticals que els podrem assegurar, (pont de roca inservible)  entrem altre cop en un diedre que, si estem atents podrem posar un camelot del 1 molt bo en un forat a la paret esquerra.  Seguirem pujant, ara amb aritjols que haurem d'apartar una mica per arribar a la reunió penjada a l'esquerra en dos espits.

4ª Tirada. V+, V, IV+, III, 30 metres 6 espits. Ara ens situarem a la placa de la pelada, passos molt drets però ben assegurats que es deixen fer força bé, el darrer pas és un xic més de V+ per nosaltres, però no és obligat, després seguirem per terreny menys dret però en compte, ja que és difícil de posar assegurances fins arribar al cim.

Ràpel: de l'Agulla del Contrafort, ràpel de 10 metres, però cal preveure alguna baga nova llarga per canviar el ràpel. De l'Agulla La Pelada, ràpel de 20 metres sense problemes.

Material: Joc d'Aliens, i Camelots, 0,50, 075, 1, i 2, però millor el 3. Tricamps ens poden ajudar assegurar algun pas a la tercera tirada. 10/12 cintes exprés.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!