dijous, 19 de gener del 2017

Tenerife - La Catedral 2.137 m. Via Normal. 13/01/2017

La Catedral s'alça activa sobre "el llano de Ucanca", sota mateix del Teide. L'entorn és meravellós, estem en un passatge marcat per les erupcions del Teide. Realment recorda llocs de l'Àfrica i a voltes a un passatge lunar.

L'agulla clama al cel que sigui escalada, ja sigui per la via normal o qualsevol altra via. Nosaltres hem tingut unes temperatures un xic més baixes del normal, però tot i així, a la tarda encara vàrem gaudir del solet.

Estem cansats de veure aquesta vista en el bitllets.

Deixem el cotxe al pàrquing del Parador i anem al mirador del "Llano de Ucanca" des d'on ja podrem veure la Catedral davant nostre i on trobarem el camí que ens portarà a peu de via.  10 minuts.

Iniciant la primera tirada.

Des del coll ja veurem la primera tirada. Hem de pujar fins un collet que veurem a la nostra dreta. Escalada fàcil, però que cal tenir cura amb la roca.
R1 20 metres  IIIº

Arribant a la primera reunió.

Iniciant el 2on llarg

Des de la primera reunió ja veurem les assegurances que ens marquen el flanqueig d'uns 7/8 metres, (IV) després anirem grimpant per terreny fàcil, però que hi ha alguns blocs que ens obliguen a tenir cura per no tirar pedres. Reunió en una espatlla marcada. Nosaltres la vàrem tenir que equipar. Sembla que fan la reunió just en un replà que hi ha una mica per sobre d'on acaba el flanqueig.

R2 45 metres IV, III, II.

Podem veure la tercera tirada.

El tercer llarg és una grimpada de II grau fins situar-nos al peu d'una xemeneia molt marcada.
R3 20 metres IIº (un únic parabolt a la reunió)

Arribant a la 4ª reunió.

La quarta tirada va per la xemeneia que just tenim a sobre. Primer pugem fins a sota d'un bloc enquestat i després sortim a l'esquerra per seguir pel fil d'un esperonet fins a la reunió.

R4  25 metres IV+

Iniciant el darrer llarg.

El cinquè llarg comença amb flanqueig a l'esquerra fins que veiem que ja podem començar a pujar en diagonal també a l'esquerra, al final ens trobarem al fil de la cara sud i hem de donar-li la volta i pujar per l'aresta fins el cim.

R5. 20 metres IV+.

Foto cim

Reunió cim i inici del ràpel

Iniciant el segon ràpel.

Descens: des de la darrera reunió farem un ràpel de 30 metres fins a la 3ª reunió. Després desgrimparem fins a trobar el ràpel en l'espero que surt de la vertical del collet (inici de la via) on trobarem una instal·lació que amb un ràpel de 45 metres ens deixarà a peu de via.

Al final de la  tarda ja no hi toca el sol.

Us deixem una ressenya.

Material: 8 exprés, 2 cordes, aliens i camelots 0,50 i 0,75.

1. Que curiós escalar a Las Cañadas. Una via curiosa en un lloc especial, quina soret ! ll'astima que el Roque Nublo no el deixin escalar .

1. certament és curiós i bonic, ens va agradar molt fer aquesta via. Recorda les escalades a Malí,

2. El Roque Nublo està a Las Palmas

2. El roque nublo no el deixen pujar?,nosaltres vàrem fer-lo per la Via Alemana i no vàrem veure enlloc que fos prohibit!.
    Salut i bon clima!

1. suposo que el Jaume s'ha confós i no es referia al Roque Nublo sinó a l'agulla emblemàtica que hi ha a la primera fotografia.

3. Ah!,vale els dels billets de 1.000 crec que era,no?.A Gran Canaria el que no tinc clar si es pot pujar és el Bentayga i el Dedo de Dios que va caure-li la punta ha de ser molt guapo!!!.
    Merçi per la informació!,aquesta de la Catedral no la tenia controlada...
    Salut i roques volcàniques!!!