diumenge, 21 de juny del 2015

Montserrat - l'Elefantet- Via Chachi Piruli. 21/06/2015

La Chachi Piruli de l'Elefantet és una via que ens havia deixat un bon regust de boca, i que, quan hem passat pel peu alguna vegada hem dit que la podríem repetir. Bé, avui és el dia de repetir-la.

Com sempre, pugem amb el cremallera, (una gran opció amb la targeta dels Amics de Montserrat,  no tens problemes d'aparcament, no contamines, i el preu està molt bé), i en minuts ja som a peu de via.

Una bona vista de la via. Segurament no és la millor.
 Comencem per la via original, els primers metres per una especie de canal fins arribar a un boix on podrem muntar la reunió.
 El segon llarg és una passada, és on pots gaudir del plaer d'escalar  a Montserrat, malgrat que l'han restaurada, han mantingut les assegurances al mateix lloc, i això, obliga a escalar.

Crida l'atenció la regata que hi ha al començar per tal de canalitzar l'aigua. Ben segur que fa anys s'aprofitava.

R1 25 metres IIIº, IVº.

Els primers metres van per la dreta d'una petita fissura, però després haurem de passar a l'esquerra, és aquí on hi ha els passos més difícils d'aquest llarg.

R2 40 metres. 8 assegurances, V, 6ª, V+.

l'Ita progressant pel segon llarg.

El tercer llarg té una sortida que cal mirar-la dos cops fins que li trobes la manera d'arribar a la segona assegurança. l'Ita s'ho ha fet anant un xic a la dreta i molt bé.

Uns passos fins i ja hi arribat, després ja és un xic més fàcil.

R3 2 assegurances 15 metres. V, IV+

Progressant per la 3ª tirada.

La tercera reunió.

Sortim per una canal fàcil i trobem una assegurança, seguim per la mateixa canal fins a la propera assegurança, ara ja és veu un xic més difícil i cal tenir cura fins a la reunió.

R4. 45 metres 4 assegurances. III, IV+.

Superant la placa de la 5ª tirada.

Sembla que el bosquet on hi ha la 4ª reunió amb el temps ha baixat, ja que podem veure la reunió antiga  un parell de metres més amunt.

Els primers passos és bo recolzar l'esquena a la paret de la dreta i en el segon parabolt situar-se plenament a la placa, després ja només hem de seguir vertical amb una roca excel·lent fins a la reunió.

Si la segona tirada hem dit que era molt bonica, de la 5ª haurem de dir que és extraordinària. Una escalada difícil però per gaudir de l'escalada a Montserrat.

R5. 45 metres 7 assegurances, 6ª, V+, V, IV.

Ja estem a la darrera tirada, primer comença un xic ajaguda, per després redressar-se, mantenint la tònica de la via en quan  a la qualitat de la roca.

Llàstima que tot lo bo s'acaba, ara ens agradaria seguir així, 7 o 8 tirades més.

Pujar fins aquí i gaudir de les vistes sobre els gorros i la Prenyada, la Mòmia, la Momieta, l'Elefant, en un dia transparent com avui, ja ho justifica.

R6. 40 metres, 2 assegurances. III, IVº.

El nostre amic Josep Monistrol ens deia: que tenen aquestes agulles que tant ens enamoren?. Molts cops ho he pensat i em fa adonar com de l'afortunats que som de tenir aquest paradís a 25 minuts de casa.

Contents cap a casa.
Us deixem la ressenya de les dues possibilitats d'entrada a la via.

1. Molt be parella, una mica forta per mi, però guapa. Felicitats

1. Gràcies Trini, segur que la pots fer, està molt ben equipada.

2. Felicitats! una molt bona via. Què be s'està a l'ombreta oi?

1. Jaume, totalment d'acord, mira si ens agrada que aquesta és la tercera vegada que hi hem anat. l'ombra la part alta a baix sol, però amb airet.