dilluns, 6 de maig del 2013

Sicília - Scogliera di Salinella - Fakirella Beach - Sector Campo Base.

Avui hem anat en una zona a fer escalada esportiva. A la guia està marcada amb quatre estrelles. Anem una mica escamats per la graduació i l'equipament d'ahir.
La Scogliera di Salinella és una cinglera de més de 4 quilometres, on hi ha quasi 400 vies, està al costat del mar i amb molt bones vistes. Arribem amb cotxe fins a 200 metres de les vies, aparquem entre la mar i la cinglera . Durant el mati està a l'ombra, i si està molt bé. La roca es veu molt bona i l'equipament tot està fet en base sellaments.
Aquesta Caleta li dona nom al sector, Fakirella Beach.
En Rafel fent la primera via.
Per entrar en contacte hem començat per "No drill party", un 5b molt ben trobada, després anem a la del costat, un xic més difícil, es diu Mannara i és un 6a. La cosa funciona i seguim cap a la dreta, "Scorpione in letargo" també un 6a molt bonic. Continuem a la dreta i provem un 6a+ "Calze Nere".

Ens ho estem passant molt bé, el lloc es certament molt bonic i l'escaldes també.

Seguim amb la mateixa direcció i ens saltem dues vies curtes de 8 metres i enfilem un nou 6a molt elegant, "Cimitero delle lumache". Voldríem seguir amb una via que va per l'esperó, però està ocupada. Marxem a l'altra canto de la cova, hi ha la "Nini" la guia la deixa molt bé. Li posa 5c però ens costa una mica més, després hem vist en una altra guia que li posen 6a, això ja ho trobem mes coherent.
Ara ja ha entrat el sol de ple i la calor és forta, però encara voldríem fer alguna altra escalada.
Estem de sort, han deixat lliure l'espero de 6a+, ja hi som, i resulta ser la més bonica de totes, és diu "Mezzi Crucchi".

Ara si que pleguem, ja en portem 7 i ja es nota, aquesta serà la darrera escalada a Sicília.
Sempre ens recordarem de les sortides de sol.
i dels cap vespre quan les barques surten a pescar.
Però mai ens oblidarem dels bons moments passat amb els amics, tots estem convençuts que hi tornarem.

Hi ha dues guies:

a) Sicily- Rock  - la podreu trobar a la Llibreria Desnivel. 26,80€  Molt centrada a Sant Vito lo Capo.

b) Di roccia di sole - Arranpicate in Sicilia  - Edizioni Versante Sud. La podreu trobar al mateix poble de Sant Vito lo Capo. Aquesta està molt bé, ja que contempla tot Sicília.

Com arribar-hi: nosaltres vàrem anar-hi amb avió des de Girona fins a Trapani amb Ryanair. Vols molt econòmics. Al mateix aeroport podreu llogar un cotxe.

Estància a Sant Vito lo Capo: si voleu fer només escalada esportiva podem anar al càmping El Bahira, fan preus especials als escaladors. Es veu molt acollidor. Si voleu anar vies llargues podeu llogar un apartament o anar a un càmping al mateix poble. De fet, tot està molt proper, només de 5 quilometres.