diumenge, 6 de setembre del 2020

Montserrat - Gorros - Trencabarrals - Via Normal.

El Trencabarrals és una agulla molt esvelta per totes les seves quatre cares, però té la mala sort que està ubicada en una zona que les altres agulles li treuen importància.

Les seves vies, totes present uns darrers metres molt verticals i fins i tot desplomats. També se l'anomena El Cigar o el Puro.

Avui hem escollit la via normal, una via que et fa sentir molta admiració pels primers escaladors que l'any 1936 varen assolir aquesta agulla. Tot un repte per aquella època.

Una foto on podem veure per on va la via normal.

Una visió des de l'ermita de Santa Anna

Els primer passos per anar a cercar l'aresta de la primera tirada.

Entrant al gran replà de la primera reunió.

Els primer metres senzills del flanqueig.

Reforçant el primer pitó de la segona tirada.

En plena feina del segon llarg.

Entrant a la segona reunió.

Iniciant la tercera tirada.

Autoretrat

Un tercer llarg preciós, vertical, bona roca i les assegurances justes i necessàries.

Un camelot del #3 a mitja tirada ens anirà de meravella per assegurar aquest llarg.

Algun pitó forma part de l'història.

El Cim amb Sant Benet al fons.

Foto cim amb el Gorros al darrere.

Aproximació: només sortir del camí de Sant Joan a Sant Jeroni, trobarem un camí que iniciar una forta baixada que ens portarà al coll del Trencabarrals. Des d'aquí baixarem un xic per la canal fins que veurem unes arrels a la paret que ens orientaran per saber on hem de començar.

La via: escalada històrica que assoleix un monòlit molt esvelt. Sense dubtes l'ha de tenir qualsevol escalador montserratí.

1er llarg:  35 metres: IV. 1 spit. 3 sabines.  Des de la canal anirem a cercar les arrels i després farem un flanqueig a l'esquerra fins un savina. Ara ja estem situats a l'aresta que seguirem amb una escalada bonica però que haurem d'assegurar, amb dues savines i algun friend mitja.

2on llarg: 15/20 metres. IV. V.  2 pitons, 1 pont de roca i una savina. Fem un flanqueig a l'esquerra, aviat podrem posar un alien vermell molt bo, després arribarem sota d'una fissura on hi ha un pitó amb una baga que podrem reforçar amb un alien groc. Ara haurem de tibar una mica per superar un tram un xic balmat i amb roca a controlar. Tot seguit veurem un pitó i un pont de roca sota d'una savina gran. seguim verticals fins a la savina i d'aquí anirem a l'esquerra a cercar la reunió. (La via original segueix vertical per un pitó i després per la canal).

3er llarg: 20 metres. V, IV. 2 pitons i un camelot #3 per posar en un forat. Sortim per l'esquerra de la reunió per agafar la baga d'un pitó, després anem a la dreta i pugem vertical amb tendència a la dreta i trobarem el forat per posar el camelot. D'aquí anirem un xic a la dreta i pujarem per una aresta fins sota d'un petit ressalt on trobarem un segon pitó, d'aquí per terreny mes fàcil fins el cim. Muntarem la reunió en el ràpel.

Descens: Ràpel de 40 / 45 metres fins el coll.

Material: 7 cintes exprés, camelot # 0,50, i #3, Aliens groc. i vermell.