dimecres, 24 de juliol del 2019

Pirineu - Cambre d'Aze, Pointe Cécilie - Ascension vers une étoile. 24/07/2019

Aquest cap de setmana en Joan Cardona va penjar a instagram unes fotos d'una via a Cambre d'Aze.  Li vaig demanar la ressenya ja que no la trobava cercant per internet. Ens la va facilita molt amablement. Gràcies Joan per compartir-la.

L'ascensión vers une étoile, és una via ben situada al marge dret (mirant la vall des de les pistes) que discorra per un esperó ben mercat i que finalitza en una petita agulla. Té un equipament generós (només haureu de portar les exprés) i una roca molt bona i ben sanejada en els llocs necessaris. Només té una pega, que només té quatre tirades, i voldries que en tingués quatre més. Tot i així, no deixeu d'anar-hi, és una petita joia que cal gaudir.

La via

L'aproximació és bonica i entretinguda, sobre tot el tros dels blocs de la tartera.

Iniciant el primer llarg.

L'equipament generós et permet anar força ràpid. Nosaltres teníem 2 cordades davant i tots hem anat molt bé.

Pas d'entrada a la primer a reunió.

L'Ita gaudint dels passos del primer llarg.

Iniciant el segon llarg, vertical i molt ben trobat.

Malgrat es veu força verd, en la via no n'hi ha.

Iniciant el 3er llarg, els aperturistes hi posen 6ª, potser si per la continuïtat, però per nosaltres no hi hem trobat cap pas. Resulta un llarg mantingut, però al mateix temps molt ben equipat que et permet gaudir dels passos.

Sortint a cercar la placa del 3er llarg.

Entrant a la 3ª reunió.

L'ita fent el darrer llarg.

Des del cim la tercera reunió.

Uns passos més i cim.

Foto cim amb el ràpel darrere.

L'estrella que dona nom a la via.

Preparant els ràpels.

Al davant nostre hem trobat el Manel, el Quim, la Laia i en Jordi, i hem anat tan sincronitzat que no ens hem fet gens de nosa. Gràcies companys per posar-ho fàcil.

Aproximació: en la ressenya original parla orogràficament (sempre en el sentit de l'aigua), jo us ho explicaré de cara a la vall o de cara la paret....  Nosaltres hem deixat el cotxe al pàrquing d'Eina, al fons surt una pista que hem segui fins arribar al Pla du Cambre d'Aze, després hem pujat per la pista "Petite fontaine" fins al final, on surt un camí que aproximadament a uns 100 metres s'estreny, sembla que comença a pujar, doncs hem de deixar-lo per anar a la dreta, trobarem un camí que va guanyant alçada pel mig del bosc, en alguns llocs es perd, però si esteu atents el tornareu a trobar. Arriba un moment que ja comença a la tartera, trobareu que hi ha fites a l'esquerra i a la dreta. Teniu que seguir per la dreta. El camí va cercant la part més factible de la tartera fins el peu de via.  Cal comptar 1,30 des del pàrquing.

Localització: 31T 427895 4700991

Nosaltres l'hem seguit de baixada i molt bé. Per pujar hem anat per l'esquerra i després hem tingut que creuar tota la vall pel mig de la tartera.

La via: una petita joia, amb un ambient d'alta muntanya, però amb equipament generós que et permet gaudir de l'escalada.

1ª Tirada: 30 metres. V. Comencem per una placa, pas per entrar en matèria, i després va pujant per un  diedre, al final un flanqueig a l'esquerra, on hi ha el pas de la tirada.

2ª Tirada: 25 metres. V. Sortim per l'esquerra i seguim vertical, passos drets però amb molta presa, fins que arribem un moment que hem d'anar a la dreta per situar-nos en una placa. Al final de la mateixa, tornem a l'esquerra i seguim fins a la reunió en un pi molt gros.

3ª Tirada: 40 metres.  V+. Sortim rectes, per una especie de fissura, passos a controlar una mica, fins que anem a la dreta per entrar en una placa, que seguirem fins que anem a la dreta i pugem per un diedre fins a la reunió.

4ª Tirada: 25 metres IV, V. Anem per una cornisa fins que pugem per un blocs i entrem a la placa que ens portarà a la reunió del cim. Com la darrera reunió és incomoda per muntar el ràpel, tots hem pujat el primer, s'ha despenjat i després a pujat el segon amb top rope. Així hem anat més ràpit.

Descens: en tres ràpels per la mateixa via, des de l'arbre de la segona reunió amb cordes de 50 metres podem baixar fins a terra.

Material: 12 cintes exprés i cordes de 50 metres (pel darrer ràpel)

1ª Ascensió: Alain Place, Philippe Géral, Jean Claude Montagné. Juliol 2017.