dijous, 27 d’agost del 2020

Montserrat - Magdalena Superior - Via Terra Lliure - 22/08/2020

Feia temps que teníem pendent aquesta via, i avui que feia una dia rúfol, mig boira, mig sol, també unes gotetes d'aigua, i força humitat. Com sembla que no passarem massa calor decidim anar-hi.

Amb aquest foto d'un altra dia, podem veure tota la via. Va entre la Simon i l'Amistat d'Estiu.

Iniciem la via a la part més baixa de la roca.

Un cop superat un pas llarg per sortir de la reunió, el segon llarg és força senzill.

Tram senzill amb el Trencabarrals de fons.

La segona reunió.

Iniciant el tercer llarg, que ens porta sempre en tendència a l'esquerra aprofitant la millor roca.

Hi ha moments que veiem les assegurances de la Simón a tocar.

Les assegurances justes i necessàries ens faran anar buscant l'itinerari.

Un quart llarg molt vertical, però amb uns còdols extraordinaris

Gaudint d'aquest llarg.

Sortint de la quarta reunió.

Un llarg bonic com tots els que surten per aquest tram de la paret.

Aproximació: des del Funicular de Sant Joan, seguirem el camí que va a Sant Jeroni, un xic abans d'agafar la canal que porta a la normal de la Gorra Frígia començarem a pujar, cercant la part més baixa de la paret.

La Via: itinerari molt ben trobat, amb passos molt bonics, bona pressa en general, amb assegurances justes i necessàries. Tot i això queda un xic forçada en l'espai.

1er llarg: 30 metres, III. Una grimpada fàcil que ens portarà en una franja molt marcada que ralla aquesta part. Si sortiu de la part més baixa i pugeu vertical anireu directes a la reunió.

2on llarg: 45 metres, V+, Vè, III, -IV. 2 parabolts i 1 pitó.  Sortim rectes amb una bona tibada, després la paret perd vertical, seguim rectes fins a trobar un pitó que ens marcarà que hem de començar anar en diagonal a l'esquerra fins a la reunió.

3er llarg: 25 metres, V+, Vè. 3 parabolts, 1 pitó, i un spit vell.  Des de la reunió estan ja veurem el pitó, però abans trobareu una assegurança antiga. Amb passos verticals, anirem anant en tendència a l'esquerra. Els bons còdols ens facilitaran l'escalada, uns metres més amunt del 3 parabolt, podreu posar un alien vermell que us assegurarà fins la reunió.

4art llarg: 20 metres V+, 6a, Vè.  Sortim verticals fins els primer parabolt, després és un xic menys difícil fins el següent (còdols molt bons), després hem de fer un moviment d'esquerra a dreta per superar el tram més dret, tot seguit ja es tomba i es deixa fer millor fins a la reunió.

5è llarg: 30 metres. Vè, V+, 5 parabolts. Comencem vertical amb passos difícils, i anem amb tendència a l'esquerra fins arribar a la part final que surt per la part més dreta.

Descens: Ràpel de 55 metres fins baix, o dos ràpels en funció les cordes que porteu.

Material: 7 cintes exprés, un alien vermell, i alguna baga per merlets.

1ª Ascensió: Manel Pérez i Joan Baraldés.