dimecres, 19 de juny del 2019

Cingle Roig - Esperó de Cal Fité - Via d'en Martí 19/06/2019

Al principi que és va obrir aquesta via, la vaig repetir amb el Xavier Solà, no se perquè no em va quedar bon regust de boca. Fa un temps en Jaume Planell la va fer, i recordo que li vaig dir que no era una via massa maca. Segons ell era una via bonica. Certament no estàvem d'acord i tot era pel mal regust del dia que la vaig fer.  Com aquesta via no l'havia fet l'Ita, avui hi hem anat per repetir-la i fer-li una nova valoració.

Realment tenia una impressió negativa de la via, i avui que l'he repetit li tinc que donar la raó al Jaume, és una via que val la pena: Està en un bon lloc, la roca té trossos molt bons i alguns, pocs que cal anar en compte, no li toca el sol fins a mig dia i només a les primeres tirades. Tot plegat fa una bona via pels matins d'estiu.

Esperó molt marcat.

Aproximació curta, plena de flors i de moltes gatoses.

El primer llarg ja presenta algun pas atlètic.

Entrant a la primera reunió al costat d'una gran savina.

Iniciant el segon llarg,

Passos bonics i que podrem reforçar amb assegurances flotants.

Un pas de placa ens portarà a una bona fissura.

Darrers metres abans d'entrar a la segona reunió.

Iniciant el tercer llarg.

Malgrat he posat cintes llargues he fet alguna que altre ziga zaga, però les cordes han seguit sense problemes.

Passos bonics de la tercera tirada

L'Ita apurant el 6a+

Iniciant el quart llarg.

Passos força atlètics i amb molt bona pressa.

Reunió al balconet

Friends i flors un bon conjunt.

La flor estrella d'aquesta paret, La Corona de la Reina.

Iniciant el diedre que ens portarà el cim.

Darrers passos i cim.

Aproximació: des de Sant Llorenç dels Morunys anirem direcció a Tuixent, passarem el poble de La Coma i un cop passat el desviament a Les Fonts del Cardener, veurem una trenca ala dreta que indica a Cal Fité. Seguirem aquesta pista asfaltada fins a la corba abans d'arribar a la Masia de Cal Fiter, on podrem deixar el cotxe. Després pujarem per uns bancals fins que ens puguem acostar a la tartera que ens portarà a peu de via. Inici en un gran bloc desprès.

La Via: situada en un entorn fantàstic, ben trobada, amb passos atlètics, itinerari lògic i amb un equipament a base d'espits i pitons que ens permetrà seguir molt bé tot l'itinerari.

1ª Tirada: 25 metres V, IV, IV+,  Pugem per una fissura amb passos drets i algun desplomat fins arribar a una petita feixa, després seguirem igualment en tendència a l'esquerra fins a una gran savina on a la seva dreta farem la reunió.

2ª Tirada: 25 metres, IV+ V, IV. Sortim per la dreta i ens enfilem per una especie d'esperonet, anirem trobant espits fins que abans d'arribar a una fissura hi ha un pas un xic més difícil, després pujarem per la fissura (podem posar algun Alien) fins sota d'unes alzines, hem d'anar a cercar la més a l'esquerra i més alta.

3ª Tirada: 45 metres IV+, V, V+ A1 o 6a+. Sortim en tendència a l'esquerra sempre en diagonal ascendent, anirem trobant diversos pitons que ens asseguraran els passos més difícils. Arribarem en un lloc que n'hi ha dos molt seguit, en el segon haurem de posar un mosquetó petit, ja que no hi entra un de normal, després uns passos fins i arribarem als espits i pitons que ens permetran arribar a la tercera reunió, ja sigui en artificial, en lliure o amb A0, segons cadascun.  Reunió en una còmoda lleixa.

4ª Tirada: 15 metres IV+. un llarg per un diedre dret, amb bona pressa.

5ª Tirada: 35 metres V, IV+, IV. Seguim pel diedre amb passos bonics fins que hem de sortir a l'esquerra per superar un gran bloc, després entrarem amb un diedre un xic més senzill fins arribar al cim amb algun pas de xemeneia.

Descens: Nosaltres hem anat baixant seguint un camí perdedor i alguna desgrimpada fins que hem vist que era massa exposat hi hem deixat una baga en una alzina per baixar en ràpel 20 metres , sempre en tendència a la dreta, al final hem trobat un ràpel en una alzina  i des d'aquí fins a la tartera. 35 metres. Entre mig hem vist un altre ràpel. Després hem seguit tartera avall fins a la pista.

Material: 15 exprés, aliens groc i vermell i camelots, 0,50, 0,75, i 1.

1ª Ascensió: F. Suñol,  M. Quevedo i  J. González (març de 1997)

Apa a escalar que el mon s'acaba¡¡¡

1. Una via ben trobada en una paret curiosa, enhorabona. Nosaltres vam baixar rapelant de la darrera reunió abans de sortir de la pàret cap a la dreta. En dos ràpels de seixanta vam ser a baix.

1. Jaume el primer cop també vàrem baixar ràpelant com dius tu però des de dalt, aquest cop volíem veure l’altre possibilitat. Sense dubte millor baixar com dius tu.