diumenge, 9 d’abril del 2017

Montserrat - Gorra Marinera - Via Buen Amigo - 8/04/2017

Viure tan propers a Montserrat és una gran sort. Amb un tres i no res, som al peu d'una agulla o d'una paret per per una bona escalada. Un gran atractiu és pujar a les diferents agulles del massis. Pujar una agulla sempre té el pler de gaudir d'un cim. És una sensació especial, difícil d'explicar pels que som uns enamorats de Montserrat.

Avui, hem anat a la Cara Sud de la Gorra Marinera, teníem pendent una via que malgrat té un traçat lògic, ha fet tard, doncs va buscant el camí per on altres ja havien passat. Ben segur que restaurar la Nina Hagen hauria estat una millor idea. Tot i així, ja que està oberta és una via que no està malament.

Aproximació: des del funicular de Sant Joan seguirem el camí que va a l'ermita de Sant Joan fins que veurem que podem pujar sense problemes fins al peu de via.

Aprofitem la ressenya d'en Joan Prunera, que està molt ben feta, com sempre.

1er llarg: 25 metres V+, IV, Vè. Comencem a la vertical del primer parabolt, passos fins i amb roca enquistada. Després, ja per roca molt bona, anirem tirant a l'esquerra fins arribar a sota de la balma.

2on llarg: 20 metres, Ae, V+, Vè, IV+. Un xic a l'esquerra de la reunió, trobarem el primer parabolt que amb tres passos d'Ae superarem la primera balma, després seguirem vertical fins a la reunió.

3er llarg: 25 metres, III, Ae, V, V, IV+. Sortim vertical per terreny fàcil fins situar-nos sota la propera balma, tornem a fer 2 passos d'Ae i després per terreny vertical fins que anem a cercar la reunió a la dreta.

4art llarg: 30 metres, V+, IV+, Ae, Vè, IV.  Sortim per l'esquerra de la reunió fins a situar-nos sota d'un tram més vertical, fins i tot un xic balmat, veurem una pressa groga a l'esquerra molt bona, d'aquí a un altra també molt bona, i sense donar-nos compte haurem fet un tram bonic i vertical que ens deixarà a l'inici de l'Ae. La sortida de l'artificial la farem per la dreta Vè, i després ja per terreny més fàcil anirem a buscar una reunió amb parabolts a la dreta.

5è llarg: 25 metres de II sense problemes.

Baixada, desgrimpada fàcil fins a trobar el ràpel.

El primer llarg arribant a la reunió.

Entrant a la 1ª reunió.

Superant la primera balma amb Ae.

La primera reunió vista des de l'artificial del segon llarg.

Arribant a la 3ª reunió.

Gaudint dels passos bonics del tercer llarg.

Fent l'Ae del quart llarg.

La tercera reunió vista des de l'artificial del quart llarg.

Arribant a la 4ª reunió.

Mirant la darrera tirada.

La quarta reunió.

Les vistes amb un dia com el d'ahir són extraordinàries.

Gaudint del cim.

Un petit homenatge als fidels acompanyants.

La farigola està que enamora.

1. Gaudint de la roca i de Montserrat eh? quin dia mes maco i la vioa es veu interessant, no l'he feta aquesta, la Sultans sí i em va agradar, aquesta queda apuntada.

1. Jaume, és una bona opció per una matinal a Montserrat.