dissabte, 14 d’agost del 2021

Cerdanya Francesa - Porta - Site de la Fullatera - Ni sueur, ni peur. 12/08/2021

Per tal de fugir d'aquesta calor, tornem a Porta a fer l'altra via que ens faltava. Uns via senzilla, ràpida, però suficient per passar un parell d'hores escalant a l'ombra.

Primers metres de la via

La via comença en les primeres plaques que trobem després de pujar uns metres caminant de la carretera. Un seguit de parabolts ens indicarà per on pujar.

Encara que la majoria de metres vas per roca, hi ha algun tram que no podrem evitar l'herba.

El segon llarg passarem còmodament aquest ressalt gràcies a les bones presses i que realment no és gens dret.

Les rampes típiques de la via.

El tercer llarg segueix per unes plaques fins unes grades on grimparem una mica per arribar a una segona part de plaques.

Sortint de la tercera reunió.

Abans d'entrar a la reunió trobarem uns passos que li donen una mica de color a la tirada.

La 5a tirada és un llarg flanqueig a la dreta que al final haurem de pujar una mica per trobar la reunió comuna amb la via Gasoil et Décibels.

En els darrers metres ja ens toca un xic el sol, això que hem començat aviat.

El Sisè llarg és comú amb l'altra via.

Arribant a la sisena reunió

Foto inici del setè llarg.

Després de pujar uns 60 metres per una tartera i baixar una mica a la dreta trobarem l'inici del setè llarg.

Ala setena tirada trobareu dues reunions seguides, molt millor fer-la a la segona, doncs tindreu una millor visió del darrer llarg.

El darrer llarg, el més bonic de tots, passos bonics amb una dificultat moderada de IV+.

Darrers metres de la via amb la carretera al fons. Durant tota l'ascensió anireu sentint el soroll dels cotxes a la carretera.

Arribar a dalt té unes bones vistes i val la pena estar-hi una estona gaudint de l'entorn.

Foto cim

Aproximació: Des de Bourg Madame agafarem direcció Aix les Termes, i un cop passat Carol de Porta ja ens posarem atents. Seguirem un parell de quilometres fins que passarem per sota del tren, uns metres més enllà veurem una entrada a l'esquerra, és el pàrquing per 2 o 3 cotxes. Estarem davant mateix de la paret, només hem de creuar la carretera i seguir les fites fins a peu de via.  Nosaltres, però, hem seguit i l'hem deixat al pàrquing gran que hi ha a l'entrada de Porta. Després hem caminat uns 500 metres per la carretera.

La Via: via totalment equipada, amb bones reunions, sense pati, i ben orientada pels matins d'estiu, doncs no hi toca el sol. Un cop a peu de via, no tindreu dificultats per anar seguint la via, doncs d'un parabolt es veu l'altre. Ideal per l'iniciació a les vies de més d'un llarg. Dif. màxima IV+. Atenció, en cas de pluja en els dies anteriors, caldrà mirar molt bé l'estat de la paret doncs hi ha plaques que patinen molt si estan molles.

Descripció de les tirades: en aquest cas pensem que no és necessari doncs només cal seguir els parabolts.

Descens: Des del cim, veure que hi ha unes fites que ens porten al bosc de la vessant nord, un cop al bosc veureu unes marques carbasses en els arbres que us portaran a la carretera, hi ha un tros amb cordes fixes. 45 minuts.

1. Enhorabona metrews i metres per gaudir, no hi fèia molta calor? a La Ribagorça ens estem fregint !!!

1. Nosaltres he estat bé. Però hem començat d’hora i hem acabat aviat. Gràcies Jaume.