dimarts, 14 de maig del 2024

l'Agulla Xica de la Miranda - Via Cara Nord - Regió d'Agulles - Montserrat 11/05/2024

Després de l'Agulla Encantada aprofitem que estem prop de l'Agulla Xica de la Miranda que tampoc l'hem fet. Hi teníem localitzades dues vies; la normal que va per la cara est i una altra que va per la cara sud. Així que un cop situats al peu li donem la volta i ens trobem que un cop baixat pel pas que hi ha entres aquesta agulla i l'Agulla Triroca  observem una línia de espits que puja per la cara nord. La roca es veu molt franca així que ens decantem per aquesta via.

La nostra ressenya (informació facilitada per en Xavi Diez. Moltes gràcies.

Un cop situats a la via podem gaudir d'un roca molt bona amb còdols grans i els passos ben drets.

Comença a la dreta i poc a poc va anant a l'esquerra fins quasi a tocar amb la Triroca.

Hi ha un punt que hem toca el sol directe a la cara i no puc veure com segueix la via, però ja només queden un parell de passos per arribar a dalt.

Unes bones vistes des del cim.

Ha estat una via curta però ben trobada. No hi ha com el plaer que dona el fet d'arribar en el cim d'una agulla.

Aproximació: des del Refugi Vicenç Barber pujarem per la canal Ampla fins el Coll d'Agulles. Ara agafarem el camí que travessa Agulles en direcció a ponent (marques vermelles), i pujarem fins passar la Torta i la Triroca, just quan baixem per un pas estret entre la Triroca i l'agulla Xica de la Miranda veurem els espits que pugen per la cara nord.

La via: itinerari curt però força trempat que us portarà al cim d'aquesta petita agulla. Recomanable.

1er. llarg: 15 metres. 5 espits, V, V+.  Pujarem des de la part més baixa de l'agulla i anirem per la placa, primer vertical i després en tendència a l'esquerra fins arribar el cim.  Podrem muntar la reunió en el ràpel, però no venen gaire bé les cordes, en el mateix cim que hi ha un burí amb plaqueta i un altre sense, però que si porteu una plaqueta recuperable us anirà bé per fer la reunió.

Descens: ràpel curt per la cara est.

Equipada per: Jordi Lletche i Kush Mañez  1ª Asc: Jordi Lletche i Xavi Diez 13/03/91

1. Renoi quin tip d'agulles us vau fer, enhorabona ! Aquesta tampoc la conec i apuntada queda, gràcies per donar idees !