dimarts, 5 d’octubre del 2021

Montserrat - Gorros - Gorra Frígia - Via Free Light 05/10/2021

Avui hem coincidit una bona colla a la zona del Gorros, ja hem pujat junts amb el Funicular. En l'aparcament ja ens hem trobat en Joan Wenceslao i Jaume Clotet "Paca", i junts hem anat fins el Funicular de Sant Joan on hem trobar en Xavier Castellvi i el seu company i en Ferran Latorre que anava amb un company.

Després cadascun a fet cap a la seva via, nosaltres hem anat a la Free Light una via que l'Ita no havia fet i jo l'havia fet poc temps d'obrir-la i no l'havia repetit.

Iniciant una petita excursió fins el primer parabolt.

En aquest primers metres ja ens fem una idea de com serà la via; assegurances distants però ben col·locades on els passos són més difícils.

La sortida de la primera reunió ja ens posa a lloc, Ao i un pas d'estrep per solucionar-ho.

Arribant a la segona reunió.

A la sortida de la segona reunió li posen V+, però no et despistis que raparàs....

Després segueix força dret, però amb una escalada plaent gràcies als bon còdols.

L'Ita arribant a la tercera reunió i al fons podem veure que a la canal ja comença a canviar el color dels arbres.

La quarta tirada la més fàcil de totes, però resulta ben bonica.

El núvols avisen d'un canvi de temps.

Avui en el cim no s'hi està massa bé doncs fa força vent.

Aproximació: des del funicular de Sant Joan anirem en direcció Sant Jeroni fins arribar a la canal que hi ha entre la Gorra Frígia i la Magdalena Superior. Pujarem per la canal fins passat la corda fixa (S'hi és) després anirem a la dreta i baixarem una mica fins a trobar el peu de via.

La Via. una via diferent a les altres que hi ha en aquest pany de paret, doncs sempre haurem d'escalar entre assegurances, i la graduació és una mica més ajustada. Tot i així és una via que ens ha agradat força i que recomanem de totes totes.

Descens: en 2 ràpels per la cara est.

1ª Tirada. 35 metres. IV+, V, IV+.  6 parabolts. Pujarem verticals fins a trobar el primer parabolt, després anirem en lleugera tendència a l'esquerra fins un petit ressalt que superarem gràcies a les bones presses.

2ª Tirada. 30 metres. 6a/Ao, V, IV+. 8 parabolts.  Sortim per la dreta i ens trobarem amb un bon ressalt amb 2 parabolts bastants junts i el tercer una mica més llarg, després segueix molt vertical fins pràcticament a la reunió.

3er Tirada. 25 metres. V+/Ao, V. IV. 6 parabolts Des de la reunió ja veurem un ressalt a la nostra dreta, pujarem fins el primer parabolt força bé, després haurem d'anar a la dreta una mica pujar vertical fins el 2on parabolt, després ja un xic més fàcil i molt bones presses fins a la reunió.

4art Tirada. 45 metres. IV+, IV, IV+, III. 3 parabolts i una savina.  Sortim verticals fins el primer parabolt i ja podrem veure la savina que passarem per la seva dreta i després vertical fins el cim. També podem fer la reunió a l'esquerra una mica abans d'arribar al cim.