diumenge, 2 de juny del 2024

Montserrat Regió d'Agulles Les Dues Puntes - Punta Sud - Via Berde Berdia 2/06/2024

Avui a Montserrat estava ben xop, especialment les zones que estaven plenes de verdet i patinaven d'alló més. Aquest fet ens ha fet canviar de via, i hem anat a la Punta Sud on el tram més humit no patinava.

L'Ita començant la primera tirada i la més bonica.

Mirar al sud és poder gaudir d'aquestes vistes sobre aquestes agulles conegudes per tots.

Arribant a la reunió. Un llarg de 40 metres que està prou bé.

Bones vistes des del cim en direcció nord.

I en direcció est també són ben interessants.

Nosaltres marxem, però aquest pedrons es queden a sol i serena.

Ascensió realitzada amb la immillorable companyia de la Montse Miñano i amb el Sergi Villar

Aproximació: Des del refugi Vicenç Barber, agafareu la canal Ampla fins al Coll d'Agulles, aquí seguireu el camí amb senyals vermelles en direcció a ponent, passareu per sota de la Triroca i a continuació passareu un pas estret de baixada. Seguireu baixant i quan comenceu a pujar en direcció a la Boteruda del Gra, ja veureu els parabolts, són els que es veuen més nous.

La via: escalada de dos llargs, sent el més interessant el primer. Una escalada de placa de dificultat agradable. Recomanable per fer aquest agulla.

1er. Llarg: 40 metres, IV, II.  7 parabolts. Escalada de placa fins sota un petit ressalt poc abans del cim.

2on. Llarg: 15 metres. II.  Grimpada fàcil fins el cim.

Descens: Ràpel de 15 metres per la cara oest i després davallarem per la canal en direcció sud fins a trobar el camí transversal.

Oberta per: Kush Mañez, 21/4/1989. Reequipada en parabolts.