diumenge, 21 de maig del 2023

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via Memòria Selectiva - 18/05/2023

Després de que nosaltres havíem fet la via El Aberroncho i en Ferran i l'Arseni la Via El Barbes, ens decidim a fer la via Memòria Selectiva i així haurem salvat un matí que el temps no donava masses esperances.

El primer llarg és bastant tombat i és, també, el més senzill.

Com les dues primeres tirades no són massa llargues, aprofitem i les fem juntes.

El segon llarg és una mica més dret i ja cal mirar-ho millor.

l'Ita arribant a la segona reunió.

Mentre baixa en Ferran de la via del costat ens fa aquesta foto.

Aquest llarg és una escalada de placa plaent, tot i que ja hi trobarem alguna pressa una mica polida.

l'Ita s'ho passa súper.

Sortint a dalt.

Des de dalt i aprofitant el teleobjectiu aprofitem per fer fotos a  l'Arseni i al Ferran que comencen la via. També faran les dues primeres tirades en una.

En Ferran ja està arribant a la segona reunió.

Ben contents a la segona reunió.

L'Arseni gaudint de la placa de la tercera tirada.

Arribant al cim.

En el cim ens fem una selfie de record.

Avui ha estat un altre dijous divertit, que apart d'escalar ens ho hem passat súper bé. Ja fem plans pel proper dijous sinó plou...

Aproximació: deixarem el cotxe en l'aparcament que hi ha per anar a les vies de la Formiguera, farem la mateixa aproximació pujant per la vall en direcció oest, creuarem la via, i després passarem per sota de les les primeres vies de la Formiguera les passarem i després ja trobarem un lloc per pujar una mica fins al peu de via.  La via va entre la Savina Wall i la Normal.

1er. llarg: 25 metres, IV-, III. 4 parabolts.  Sortim per una placa una mica encaixonada, que els primers metres tenen algun pas però després es tomba fins a la reunió.

2on. llarg: 25 metres. IV+, V.  8 parabolts. Els primers metres ens situaran sota d'una placa més vertical, amb passos ben trobats i força bonics que sense adonar-nos compte ens portarà a la reunió.

3er. llarg: 25 metres.  V. 8 parabolts. Pujarem per una placa vertical i ben assegurada que ens permetrà gaudir d'una escalada difícil però plaent.

Descens: podem baixar per la mateixa via en 2 ràpels.

Si volem baixar caminant, des del cim anirem en direcció a l'est i per un corriol baixarem fins a la via del tren, passarem per un túnel per sota de la via i després seguirem el camí que ens portarà a l'aparcament.

Material: 10 cintes exprés + R.

Oberta per: Lluís Olóndriz, i Joan R. Segura amb la col·laboració de Sergi Miranda i Charli Delafuente.