dijous, 21 de maig del 2026

Via Psicoclimb Light - Pala Alta - Mont-Roig 19/05/2026

 Fa un temps vàrem llegir en el Blog d'en Jordi Ceballos Roca Calenta que explicava que aquesta via inicialment es va fer amb només assegurances flotants i posterior va ésser reequipada amb bolts. També feia menció especial a la primera tirada, per lo bonica que era.  Ràpidament la vàrem posar a la llista de pendents i avui li ha tocat el seu torn.


Us deixem la nostra ressenya.


Ara, un cop hem fet la via podem afirmar que el primer llarg està súper ben trobat, passos verticals, atlètics i on cal escalar entre assegurances. 


Un llarg de 35 metres per gaudir des de l'inici al final. 


Ja en el tram més fàcil abans d'entrar a la reunió.


Poc abans d'entrar a la reunió podreu contemplar aquest cristalls tan bonics. 


Diedre de sortida del segon llarg, on haureu de posar alguna cosa doncs només hi ha 1 bolt i un pont de roca. 


Arribant al cim contemplem els blocs impressionants que hi ha a la paret del costat. Realment sembla un tetris, un dia s'organitzarà un festival, esperem que no enganxi a ningú passant per la pista.


Tot s'aguanta per la quietud.


Reunió al cim. 


Foto cim amb el pantà de Sant Llorenç de Montgai

Aproximació: des de Vilanova de la Sal agafarem una pista que ens portarà per sota de la paret fins al Coll de la Porta on deixem el cotxe. També podeu deixar-lo en un revolt abans. Actualment la pista està amb molt bon estat fins el mateix Coll de la Porta. Des d'aquest coll ja podreu veure el peu de via just al costat dret de la via Curset. 

La Via: itinerari de dos llargs, el primer molt vertical i atlètic i ben equipat amb bolts i el segon un xic més fàcil on haureu d'equipar alguns passos amb friends. El conjunt resulta força interessant.

1er. Llarg: 35 metres. 5a, 4b, 5c, 6a, 4b. Començarem amb un tram més fàcil fins sota d'un sostre on comença el tram vertical i atlètic, anirem progressant amb passos exigents i amb les assegurances que obligant a escalar fins a uns 10 metres de la reunió que trobarem el tram més difícil, un cop superat, entrarem a la reunió en una alzina i un bolt.

2on. Llarg: 25 metres. 4b, 5b. Sortim en tendència a l'esquerra fins un bolt, després ja veurem el diedre que seguirem fins el cim. 

Descens: caminant per la vessant est fins el coll de la Porta.

Material: 12 cintes exprés, joc de friends i R.

Oberta per: Jordi Marmolejo i Josep Maria Cano. 2005. 

Apa a escalar que el món s'acaba!!

2 comentaris:

  1. Enhorabona! aquesta via no la tenia present, a veure si hi anem quan afluixi la calor.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jaume és una Interessant per si sola, però sempre la podràs combinar amb alguna altra de la zona. Manel & Ita

      Elimina

Deixeu un comentari i us contestaren tan aviat com puguem