diumenge, 12 de maig del 2024

Via Xilindrin - Carena del Dumbo - Regió d'Agulles - Montserrat -11/05/2024

Tornem a la Regió d'Agulles, encara no ha passat una setmana i ja hi tornem a ser, i és que ens agrada tant que semblem uns nens amb les sabates noves.  En la nostre piulada anterior en Jordi Pina ens recomanava les vies Xilindrin i Nexus, així que ja tenim una nova excusa per tornar-hi i a la vegada fer alguna agulla més que ens faltava.

La via comença en una canal d'aigua marcada i des d'aquí farem un flanqueig a la dreta per trobar el primer espit. Ens ha costat bastant de veure'l doncs estan totalment mimetitzats amb la roca.

Passar la primer el ressalt ja té la seva història. Després seguirem per una placa bona però amb les assegurances justes i necessàries.

Reunió amb dos espits de l'any 1990. Tot i així es veu prou ferms.

La Ita pujant per aquesta placa tan ferma.

A la primera reunió.

En el segon llarg hi trobarem un únic espit, però després ho podrem complimentar amb un Camelot del número 1.

Quan arribem a dalt ens parem a contemplar en Jaume Planell, J.M. Mallofré, Josep Coll i en Manel Gomes que estan a l'agulla de la Mamelluda fent la via Sandra que fa pocs dies vàrem fer nosaltres.

Bona vista de la cordada en el darrer llarg.

Aprofitem la ressenya de la via Llimac Groc per complimentar-la amb la via Xilindrin. Tot i està juntes, res a veure amb el tipus d'escalada. La via Llimac Groc és una via súper equipada i la via Xilindrin és d'un estil diferent en consonància amb l'època que es va obrir, tant amb l'equipament com amb la graduació.

Aproximació: des del refugi Vicenç Barber anirem a buscar la canal Ampla que seguirem fins uns grans blocs recolzats, aquí creuarem la canal en direcció oest i amb un tres i no res arribarem al peu de via. La via va per la dreta d'una canal que ralla la paret a l'extrem esquerra de la placa.

La via: itinerari amb un equipament just i necessari que us farà vibrar mentre progresseu per aquesta placa montserratina. Recomanable.

1er. llarg: 30 metres. V+, V, IV+. 4 espits i un alien groc.  Situats sota la canal pujarem uns metres i farem un flanqueig a la dreta per anar buscar la debilitat del ressalt. Just quan esteu situats trobareu el primer espit. Ara ens caldrà estudiar bé els següents passos doncs la propera assegurança està uns metres més amunt. Un cop superat aquest tram més difícil seguirem progressant per la placa on hi anireu trobant els espits. Uns metres abans d'entrar a la reunió podreu posar un alien groc.

2on. llarg: 30 metres. IV-, II.  1 espits , un C#1 i un bon merlet. Just a la vertical de la reunió veureu l'espit de la tirada, però a la placa ja no és tan vertical i es deixa fer, quan ja es tomba definitivament, la roca està molt descomposta. Com que no hi ha reunió (No l'hem trobat) hem anat fins el bosc i l'hem fet amb una bona alzina.

Descens: podreu baixat per la canal que hi ha més a la dreta mirant a la paret.

Oberta per: Remi Bresco el 22/04/1990

Material: 5 cintes exprés, cordino per merlet, alien groc i camelot C#1.

1. Felicitats! les vies del Remi són treballoses ! Les lloses caigudes del camí ja n'he trobat el nom: roca-bivac d'en Herp. Vau aprofitar be el dia amb aquestes dues vies ! Gràcies per les fotos !

1. Gràcies Jaume!! Molt bé el tema del nom de la bauma del camí. Gràcies.