dilluns, 13 de maig del 2024

Agulla Encantada - Via Montse Ribas Galobardes - Regió d'Agulles - Montserrat 11/05/2024

L'Agulla Encantada o també anomenada com el Merlet de la Torta, és una agulla xicarrona i molt poc freqüentada. La podreu conèixer pel mugró que hi ha en el cim.  La via normal és molt curta quasi no arriba als 15 metres. Tot i així és un bon mirador sobre les agulles situades a la vessant dreta de la canal Ampla.

En la seva vessant sud-est hi trobareu diverses vies de caràcter esportiu. La via Montse Ribas Galobardes n'és una d'elles, just és la que està més a l'esquerra de totes i que puja per la seva aresta Brucs.

La nostra ressenya sobre foto de la Pilà Perales que ens va fer des del cim de l'Agulla la  Piràmide.

Inici de la via on ben aviat ens ensenya les dents posant-se ben trempada i amb una dificultat molt mantinguda. La Ita s'ho ha treballat de meravella.

Quan m'ha tocat pujar m'he fet creus dels passos que la Ita ha fet en aquest llarg.

Aquest llarg és molt vertical i amb pressa molt petita, haurem de "tibar" de valent.

Foto des de l'agulla La Mamelluda cortesia d'en Jaume Planell.

Tot i que la reunió està equipada per despenjar-se nosaltres sortim rectes fins el cim. Volem fer aquesta agulla que no la teníem localitzada.

Els darrers metres són molt trencats peró és el peatge per arribar al cim.

L'Agulla de l'Anec on hi havia en Jaume Planell i companyia.

Reunió en el cim del mugró assegurat en una bona savina.

Aproximació: des del refugi Vicenç Barber pujarem per la canal Ampla, passarem l'aresta brucs de l'agulla Sense nom i just en aquest punt anirem pujant per sota d'unes alzines direcció a ponent fins que trobarem la paret sud de l'agulla. La nostra via va a l'esquerra de tot.

La via: aquesta itinerari segueix l'aresta brucs d'aquesta agulla. La via és ben vertical, amb passos molt difícils, i amb pressa petita, però està molt ben reequipada amb sellaments. Tot i està pensada per fer un llarg de via esportiva val la pena seguir fins el cim. Recomanable.

1er. llarg: 30 metres. V+/6a , 9 assegurances. Iniciem la via a l'esquerra de tot i seguirem la vertical superant petits trams més drets on hi trobarem els passos més difícils.

2on. llarg: 25 metres, IV, II/I . 1 assegurança. Anirem un xic a la dreta per agafar la reunió de la via del costat, després recta fins que entrarem en una rampa descomposta que seguirem fins el cim de l'agulla. Reunió en una savina.

Descens: ràpel de 15 metres que haurem de buscar sota el mugró a la vessant nord-oest.

Material: 10 cintes exprés més reunió.

Oberta per: Daniel Garin.

1. Enhorabona ! una altra agulla a la llista, gràcies per anar-nos posant deures. Érem força colla aquest dissabte per la Canal Ampla.

1. La primavera és tot un plaer escalar per Agulles i per els Frares Encantats!! i aquest cap de setmana estava molt ple d'escaladors i feia goig veure les diferents cordades en els cims de les agulles.