dijous, 13 de juny del 2024

Via L'Adoptada al Barranc Fondo - Sant Llorenç de Montgai - 13/06/2024

Feia temps havíem vist algunes vies d'aquest sector situat més a ponent del Barranc Fondo i les havíem deixat aparcades. Avui hi hem fet cap i ens ha agradat força, tot i que les vies són ben curtes, però sempre hi ha la possibilitat de fer-ne més d'una.

Avui anem al revés, primer baixarem en un ràpel de 60 metres i després escalarem.

Inici de la via.

Un cop a peu de via optem per fer la via l'Adoptada, just la que està el mig, entre les vies: Totxa Petra i Malalts de roca.

Malgrat si veu força vegetació en el primer llarg, la tirada resulta prou bonica.

Arribant a la primera reunió.

Uns metres senzill ens portaran a un tram més difícil.

Intentant situar-me per superar aquest ressalt.

L'Ita arribant a la segona reunió.

Els primers metres del 3er. llarg són per una placa, després podrem pujar amb bavaresa  i tot seguit per terreny fàcil fins el cim.

La roca és molt bona i permet una escalada franca.

Arribant al cim. Com avui teníem pressa hem deixat les altres dues vies per una propera visita.

Aproximació: venint de Sant Llorenç de Montgai , i just un cop passat la Paret de l'Os, trobareu una pista (amb molt bon estat) a ma esquerra que va a Vilanova de la Sal, a uns 300 metres trobarem una trenca la dreta que deixarem. Passarem per sota de la via del tren i seguirem pujant, ens trobarem amb una doble corba i a uns 300 / 400 metres veurem un lloc per aparcar a ma esquerra, just quan portarem 2,350 Km de pista.  Hi ha una bona alzina. Aquest any el lloc d'aparcar està ple de vegetació i costa una mica de veure-ho clar, però si esteu atents veureu una gran fita.

Fita a l'inici.

Des d'aquí anirem seguint un corriol que va en lleugera tendència a l'esquerra i en no res arribareu a la carena, haureu de seguir pujant una mica per la carena i després baixareu un xic cap a l'esquerra i estareu a l'inici del ràpel. Sabreu que esteu a la reunió correcte, perquè en els parabolts hi ha dos eslavons de cadena soldats en cada parabolt, de 10 a 15 minuts. Aproximació molt còmoda.  Ara només us queda fer un ràpel d'uns 57 metres fins el peu de les vies.

També hi ha la possibilitat d'anar-hi per baix, però resulta més llarg.

La via: itinerari de 3 llargs,  ben equipats,  amb roca molt bona en el segon i el tercer i en el primer millor del que sembla, doncs com s'ha repetit força està molt sanejada. Els passos són bonics i quan és força difícil podreu fer algun Ao.  Ideal per combinar amb una altra via del costat. Recomanable.

1er. Llarg: 23 metres. V, V+, 8 parabolts.  Començarem sota d'un bloc que t'escup enfora, però que per l'esquerra es deixa fer prou bé, després anirem pujant vertical i uns metres abans de la reunió hi ha un tram de roca a controlar, però que està molt sanejat de les múltiples repeticions.

2on. llarg: 20 metres. IV, 6a+, (Ao/V+) V. 5 parabolts.  Sortim per una placa fosca fins sota d'un ressalt, on haurem de tibar fort els primers metres, després podrem seguir en bavaresa uns metres per entrar a la placa fins a la reunió.

3er. llarg: 20 metres. 6a V, IV-  Sortirem per la dreta de la reunió i entrarem en una placa vertical, fins que trobarem una bavaresa que ens portarà a un terreny més fàcil fins a la reunió.

Oberta per: A. Rovira i J. Bernat. 2015

Material: 10 cintes exprés + R.

1. Un pany de paret tranquil i amb un bon reguitzell de vies, això de baixar-hi rapelant a mí personalment no m'agrada però anar-hi caminant és molt llarg. També té l'avantatge que la tornada al cotxe és curta i descansada. Felicitats.

1. A nosaltres tampoc ens fa massa gràcia començar rapelant, però aquí és un ràpel senzill i sense massa ambient. La via ens va agradar, curta peró. Gràcies Jaume.