dimarts, 5 d’abril del 2022

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via La Calderilla - 05/04/2022

Avui aprofitem que diuen que el fred encara es farà notar, però que el vent ja no serà intents per anar a Sant Llorenç de Montgai. Aprofitarem per fer la Via: La Calderilla que encara no l'hem fet.

Una via molt bonica, ideal per un dia com avui.

Just quan arribem a la via del tren, ja podem veure una cordada que just està a la via que anem nosaltres. Resulta que just dissabte vàrem coincidir amb ells a la Paret del Pelat. Per sort no ens farem nosa, ells van per feina i ja ens porten una tirada,

Al peu de via preparant el material, l'Ita va decidida a per la primera tirada.

La primera tirada resulta més bonica del que sembla des de baix.

Quan deixes la fissura per anar a l'esquerra trobarem el pas més difícil d'aquesta tirada.

Entrant a la primera reunió.

A mitja tirada del 2on llarg, que ha resultat ser una passada de bonic.

Gaudint d'aquest llarg tan ben trobat.

Uns metres més i reunió

El tercer llarg també ens ha sorprès gratament.

Just a la segona reunió

Bones vistes.

Avui ho hem ensopegat de ple; la via ens ha agradat molt i hem gaudit d'allò més, hem tingut un bon sol, hem vis les orenetes que ja han entrat i és una passada veure-les com volen per sota teu. Un dia per emmarcar, no podem demanar més.

La nostra ressenya. No us perdreu, la via està ben equipada.

Aproximació: des de l'aparcament de la Formiguera pugem per un corriol fins que haurem de creuar un rierol a ma esquerra i enfilarem fins la via del tren, després anirem uns metres més per sota de la paret fins que ens situarem a la vertical de la fissura de la primera tirada. Ara ja només ens quedarà pujar recte fins a peu de via.

La Via: Itinerari de tres llargs, tots ells molt ben trobats que us permetran gaudir de valent. Malgrat la roca es veu un xic encrostada en algun tram, el pas de les cordades la deixat molt sanejada. Molt recomanable.

1er llarg: 25 metres. IV, V, V+, V. 5 parabolts i una savina.  Pujarem per la fissura fins que veurem que hem de sortir a l'esquerra per entrar en una placa una mica fina, però que es deixa fer. Després un xic més fàcil fins a la reunió.

2on llarg: 30 metres. V+, 10 parabolts i 2 pitons. (Els pitons no hi aporten gaire doncs hi ha un parabolt pràcticament al costat). Llarg de placa molt ben trobat, on haurem de llegir bé els passos per poder-lo gaudir al màxim. Per continuïtat hi posaria 6a - potser.

3er llarg: 30 metres. 4 parabolts , 1 pont de roca i 1 savina. Sortirem flanquejant a la dreta fins que veurem que podem pujar vertical. Els passos són drets però les presses són bones. Quan ja es tomba entrem en un diedre que ens portarà al cim.

Descens: baixarem en tendència al nord est fins que uns metres abans de trobar la via del tren, agafarem un caminet a l'esquerra que ens porta a l'entrada del túnel, creuarem  per sota la via i enllaçarem amb el camí que ens portarà a l'aparcament.

Material: 14 cintes exprés + R

1ª Asc.: Josep Godoy i Jordi Muñoz al 7/1/1979 Re-equipada l'any 2017

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!