diumenge, 23 de gener del 2022

Malanyeu - Paret del Devessó - Via Tarannà Domèstic - 18/01/2022

Aprofitem aquests dies de fred per anar a Malanyeu, on al solet s'hi està d'allò més bé. La llàstima és que el sol hi comença a tocar un xic tard.

Avui anem a la via Tarannà Domèstic que busca el seu espai entre la Via del Culés i la via Malalts de Roca. El seu principal al·licient és que només està equipada amb ponts de roca, però que podrem equipar molt bé amb l'ajuda dels friends.

Foto de la via

Fa molts anys que anem a Malanyeu, però és un racó que ens encanta, el seu entorn és meravellós.

Roca característica que marca l'inici de la via. Sobre mateix trobarem el primer pont de roca que ens indica que anem pel bon camí. La primera reunió és en l'alzina gran que tenim a sobre mateix.

Iniciant el segon llarg

La natura fa coses capritxoses, només cal saber-les admirar.

Pont de roca del segon llarg.

Malgrat que hi ha força vegetació i aquest fet dificulta fer les fotos, els trams de roca està molt nets.

Iniciant el tercer llarg, nosaltres hem fet la reunió uns 5 metres més avall, però no ha sigut cap problema per fer la via. La segona reunió hi ha un pont de roca i l'has de reforçar amb flotants, muntis on la muntis.

El tram final més dret i un xic més difícil.

Foto cim

Ràpels per la via Aina.

Aproximació: nosaltres sempre deixem el cotxe al costat d'uns contenidors que hi ha abans d'arribar al poble. Des d'aquí baixem per una pista cimentada fins que podem entrar en un camp que ens porta en una altra pista que ens deixarà al torrent.  Després anem seguint el corriol fitat que porta a peu de paret i només haurem de cercar la referència de la Via Aina, anirem uns 10 metres a l'esquerra, deixant la via Malalts de Roca i ja veurem el pont de roca a uns 15 metres de terra,

La Via: via més bonica del que sembla des de baix, doncs malgrat s'hi veu molta vegetació, hi ha el seu espai de bona roca. El principal al·licient és que no té cap expansió. Via recomanable.

1er llarg: 40 metres. IV. 4 ponts de roca. Des del peu estan veurem un roca característica que fa un ressalt que passarem per la dreta per una fissura amb blocs, sobre mateix trobarem el primer pont de roca, després anirem un xic a la l'esquerra fins sota d'un esperonet per on anirem pujant fins sota d'un ressalts que superarem i per un diedre fàcil arribarem a l'altura de l'alzina, a la nostra dreta, on farem la reunió.

2on llarg: 35 metres. III, IV.  Només sortir trobem un pont de roca, després anirem per un tram fàcil fins sota d'una placa vertical on trobarem el segon pont de roca. Superarem aquesta placa amb petites fissures on podrem posar assegurances flotants al gust fins arribar a un diedre de blocs on hi ha un tercer pont de roca, superarem aquest diedre i arribarem a un pont de roca on farem reunió amb reforçant-la amb bones assegurances flotants.

3er llarg: 25 metres. V, IV+. Per sortir trobarem un pas difícil en diedre, després anirem un xic a l'esquerra i anirem buscant el lloc més fàcil fins arribar el cim.

Descens: per la via Aina que està just a la nostra dreta, amb un ràpel de 55 metres i un segon de 40 metres. Si aneu amb una sola corda, també podeu baixar amb tres ràpels.

Material: 8 cintes exprés, joc d'aliens i camelots fins el número # 2. bagues per canviar algun pont de roca que ja estan força malmeses.

1ª Ascensió: A. Pagès, E. Pagès, R. Pagès i Joan Rovira.

1. Una curiositat. Com marques els ponts de roca a la teva ressenya? Els recordes o son d'una ressenya?