dimarts, 19 d’octubre del 2021

Serra de l’Obac - Morral del Llop - Via Estel 14/10/2021

Fa molts anys en Miquel Comes i l'Albert Vilanova varen obrir una via en el Morral del Llop, just a la dreta de la Via Xavi-Manel.  Aquesta via es coneixia com la Via Miquel Comes i sembla que el nom correcte és via Estel en bon record d'una gossa que va tenir.

Recentment havíem vist que la via ha estat repetida i que el primer llarg estava ben equipada, així que la teníem amb les pendents.

Avui hem decidit anar-hi, i ens ha fet molta il·lusió fer-la pel  fet de conèixer en el Miquel i l'Albert. La via és curta però molt ben trobada

El primer espit està un xic lluny, però anant en compte s'arriba prou bé.

Després ens trobarem amb un pas d'Ao o un pas d'estreps per arribar a l'altre. Després un pas d'Ao fins el tercer i per arribar al quart espit anirem un xic a la dreta i l'arribarem bé amb lliure.

Després per terreny més fàcil fins a la reunió.

El segon llarg està net i ens ho haurem d'equipar nosaltres.

L'entrada a la fissura té un pas força difícil doncs desploma una mica.

Uns passos força verticals ens portaran al final de la fissura, la llàstima és que sigui tan curta.

l'Ita a plena feina.

Sembla que li ha agradat força.

Contents aprofitem per fer-nos una foto al cim.

Aproximació: des de l'Alzina del Salari agafarem el camí que puja al Coll Boix, a uns 200 metres veurem que surt una pista a la dreta i que baixa fins a passar un torrent, després va pujant uns quants metres fins a trobar un corriol que surt a la dreta (pedró) que anirem seguint en direcció est, poc a poc anirem pujant fins a sota del Morral del Llop. Ara només ens quedarà anar seguint per sota del cingle fins al peu de via.

Descens: caminant per la vessant oest.

La via: una petita joia que malgrat que és curta és molt bonica. Recomanable.

1er llarg: 20 metres. 4 espits. IV, V. A0/Ae V, IV. III.  Des del peu de via ja veurem uns metres amunt el primer espit, del primer al segon nosaltres hem fet un pas d'estreps i del segon al tercer Ao, per sortir en lliure fins a la reunió. La roca és prou bona per apurar-la en lliure, però a nosaltres no ens ha sortit.

2on llarg: 10 metres. V+, V, IV. a equipar. C#1, Totem Lila, i C# 3.  Per assegurar el pas de sortida hem llaçat una pedra que hi ha encastada a la fissura i més amunt el C#1, després, amb un pas força atlètic hem superat el primer tram desplomat. Un cop superat aquest ressalt la fissura ja es torna més amable i podrem assegurar-la al gust.

1. Una via ben trobada i que fa poc vaig tenir el goig de repetir amb en Miquel, va estar molt content.