dimecres, 15 de setembre del 2021

Sant Llorenç del Munt - Roques de l'Aguilar a les Arenes - Via Arrancada de Cavall aturada de Burro 12/09/2021

Altre cop tornem a les arenes per aprofitar una mica el poc temps que disposem. Poc a poc les vies van caient, i cada cop ens costa més escollir. La via d'avui l'havíem vist el dia que vàrem fer la Jaume Camarasa i ens va semblar interessant.

Panoràmica de les vies del sector

Ressenya de la via que hem tret de la web de Santllors.

La placa típica del peu de via.

Uns primer metres finets fins arribar al primer parabolt. N'hi ha un abans però han tret la xapa.

Ara hem d'anar un xic a la dreta per superar aquest tram vertical però bonic.

l'Ita arribant a la reunió.

Fent el segon llarg. Un cop feta la sortida de la reunió la paret per verticalitat i baixa la dificultat.

Amb el temps i a mida que anem fent vies, veiem que totes tenen molta similitud, tot i així la zona ens segueix agradant per anar omplint aquells dies que no disposem de massa temps. La seva proximitat ens hi convida anar.

L'Ita desequipant la reunió, al fons però, podreu observar els roures lo malament que ho estan passant amb aquest sequera. Cada cop estan pitjor.

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a mà dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a mà esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a mà dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns es molestaran. Després seguirem per la pista fins a trobar un camí ampla que surt a la dreta de la primera casa. Conforme anem guanyant alçada el camí s'estreny, però anirem seguint fins que ens porta a la base de la paret en la part més alta. Tot seguit anirem a la dreta arran de paret fins a una canal on hi ha una corda fixa i uns esglaons metàl·lics que us portaran a peu de via.

Descens: o amb ràpel per la mateixa via, o des de la reunió pujarem en compte fins al bosc on trobarem un corriol que baixa molt còmodament fins a l'aparcament. Atenció a la caiguda de pedres s'hi ha més cordades a la zona.

La Via: similar a totes les del sector, escalada amb conglomerat fosc amb forats que ens ajudaran a superar els passos més compromesos. Bon equipament i potser amb passos més difícils del que marca la ressenya. Això si, no obligats.  Recomanable.

1er llarg: 25 metres. V, 6a, V.  7 parabolts. Sortim des d'un replà que hi ha sobre de l'arbre i anem en diagonal ascendent d'esquerra a dreta fins agafar el primer parabolt, després seguirem vertical fins a situar-nos sota d'un bon ressalt, que nosaltres ens ha sembla més difícil de V+. Podem fer A0. Després per terreny més fàcil però finet fins a la reunió.

2on llarg: 25 metres. V+, IV. 3 parabolts.  Sortim amb una bona tibada de la reunió amb poca pressa de peu i a controlar fins que entrem en terreny més tombat fins a la reunió.

Material: 7 cintes + R

1. Enhorabona, a poc a poc les fareu totes, el sector de l'esquerra les vies són mes consistents, aquesta concentra la "gràcia" en el mur vertical abans de reunió.

1. Gràcies Jaume. ja anirem fent poc a poc. Algunes de l'esquerra ja les hem fet..