divendres, 3 de setembre del 2021

Sant Llorenç del Munt - Roques de l'Aguilar a les Arenes - Via Ratpenat - 03/09/2021

Després d'uns dies sense tocar roca, aprofitem una estoneta aquest matí per anar a les Roques de l'Aguilar. Poc a poc, les anirem fent totes aprofitant aquestes curtes escapades.

Detall on podreu situar totes les vies.

Quan vàrem fer la via Jaume Camarasa ens vàrem fixar amb la via del costat i avui ha estat la seleccionada.

Un començament fàcil ens permet arribar el primer parabolt.

Quan es posa dret, em paro a mirar-ho en detall.

El tram vertical hi ha una sèrie de forats que no es veuen fins que hi ets, però que ens permeten superar aquest tram.

l'Ita superant el tram més difícil.

Entrant a la reunió.

Mirant la sortida de la reunió que hi trobarem un pas de Vè.

Un cop superat aquest tros més dret ja perd verticalitat.

Mirant l'entorn, la situació de la sequera és preocupant, especialment pels roures que es veuen ben secs. A veure si tenim un mes de setembre amb força aigua.

Poc a poc la senyera es va malmetent, però la Mola segueix igual que sempre.

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a mà dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a mà esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a mà dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns es molestaran. Després seguirem per la pista fins a trobar un camí ampla que surt a la dreta de la primera casa. Conforme anem guanyant alçada el camí s'estreny, però anirem seguint fins que ens porta a la base de la paret en la part més alta. Tot seguit anirem a la dreta arran de paret fins a una canal on hi ha una corda fixa per baixar una mica i després tornar a pujar fins a peu de via.

Descens: o amb ràpel per la mateixa via, o des de la reunió pujarem en compte fins al bosc on trobarem un corriol que baixa molt còmodament fins a l'aparcament. Atenció a la caiguda de pedres s'hi ha més cordades a la zona.

La Via: itinerari molt similar a la del seu costat, roca bastant bona, equipament bo, i uns passos per donar-li color a la via. Tot plegat està prou bé.

1er llarg: 35 metres. 8 assegurances. IV, V+/6a, Vè. Sortim amb lleugera tendència a la dreta fins a trobar el primer parabolt, visible des del peu de via. Després seguirem per un terreny no massa difícil fins sota d'un ressalt. En aquest ressalt hi trobarem uns bons forats que molts cops no es veuen fins que hi estàs ficat. Gràcies aquests forats superarem aquest tros més dret i després ja per terreny un xic més fàcil fins a la reunió.

2on llarg: 20 metres. 4 assegurances. Vè, IV. III.  Superem un tram vertical sortint per l'esquerra de la reunió, després per verticalitat fins arribar a la reunió.

Material: 8 exprés + R.

Dificultat: V+/6a obligat Ao/Vè.

1. Les Arenes és una bona zona per fer una escapada relaxada, o no depenent de les ganes de tibar que tinguem, enhorabona per la via família!

1. Gràcies Jaume, sempre ens va bé per quan no disposem de massa temps.