dimarts, 21 de setembre del 2021

Montserrat - Miranda del Pas dels Francesos - Via Verda.

Com cada any que hi ha la Matagalls Montserrat quedem amb el Miquel Salamó per fer una via ràpida i anar a esperar a l'Ita i a la Quima quan arribin.  Cada cop és més difícil fer la combinació amb èxit, doncs en funció de l'hora de sortida tenim més o menys temps per escalar.

Aquest cop hem anat a la Miranda del Pas dels Francesos, una escalada curta i ràpida per veure si podem arribar a temps a la seva arribada.

La Miranda del Pas dels Francesos hi ha cinc vies, nosaltres pujarem per la de més a l'esquerra de tot.

Un primer llarg força dret i bonic.

Amb alguns passos fins però amb una roca boníssima.

En Miquel a la primera reunió.

Darrers metres caminant.

Foto cim celebrant que és la 13a ocasió que podem celebrar que nosaltres escalem i que elles acaben la Matagalls Montserrat. Lo més important és que elles acaben la cursa...

Quan acabem la via, ens avisen que ja estan a les escales finals, ara ens tocarà baixar corren per les escales dels pobres.

Quin goig i orgull de veure-les tan contentes per haver assolir un cop més aquest repte.
Felicitats cracks!!!

Aproximació: pujarem per les escales dels Pobres, fins just sota el Pas dels Francesos, on trobarem una canal a la nostra dreta que enfila vertical fins un collet, ara ens tocarà anar en diagonal a l'esquerra fins que veurem una alzina que ens permetrà baixar a la canal i pujar uns 5 metres fins el peu de via.

La Via: itinerari bonic, amb bona roca i d'una dificultat assolible, equipada amb espits de color verd amb molt bon estat. Recomanable. Possibilitat de combinar-ho amb una via a la Panxa, o altres agulles de Sant Benet.

1ª tirada. 20 metres V/V+. Des del peu de via, veurem la primera assegurança un xic amunt i que hi arribarem amb passos difícils i una roca un pel esmolada, després la roca ja és molt bona i terreny molt vertical fins a la reunió.

2a. Tirada. 35 metres. V, IV, III. Sortim vertical fins sota un ressalt que superarem gràcies a uns bons còdols després s'ajeu fins una lletja on trobareu una reunió antiga amb burinades. Anirem un xic a la dreta i seguirem trobant espits verds que per terreny més fàcil ens portarà a la reunió.

3ª Tirada. 20 metres. III. Sortim rectes fins sota d'un ressalt que superarem i després caminarem uns metres per fer la reunió en una alzina. Abans es pot fer una reunió, però amb burinades amb mal estat.

Descens: pujarem uns 10 metres i trobarem el camí que ve de Sant Benet i que us portarà a les escales dels Pobres.

1. Aquesta via no la conec, me l'apunto. Content de tornar-nos a trobar per la Matagalls Montserrat, que sigui per molts anys mes !

1. Si noi va fer il·lusió trobar-nos a l'inici i al final. Una abraçada!!