divendres, 11 de juny del 2021

Sant Llorenç del Munt - Roques de l'Aguilar a les Arenes - Via Cap de Fusta 08/06/2021

Aprofitant les estonetes al matí, poc a poc anirem fent totes les vies d'aquesta zona . Per sort, encara hi toca l'ombra al matí.

Avui li ha tocat a la Via Cap de Fusta.

Iniciant la via.

Itinerari similar als altres, però potser el 6a, és una mica més difícil que les altres que hem fet.

Uns ressalts li donen color a la via i a la dificultat. La roca és força bona.

Per sortir de la primera reunió, haurem de fer una bona tibada d'uns bons forats, després la cosa ja es suavitza.

El sol de cara dificulta la visió  les assegurances.

Content un cop més al sortir d'una via.

Ara només ens queda la baixada a peu fins el cotxe.

Les ressenyes de la zona

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a mà dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a mà esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a mà dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns es molestaran. Després seguirem per la pista fins a trobar un camí ampla que surt a la dreta de la primera casa. Conforme anem guanyant alçada el camí s'estreny, però anirem seguint fins que ens porta a la base de la paret en la part més alta. Tot seguit anirem a l'esquerra arran de paret fins que trobarem la via.

Descens: o amb ràpel per la mateixa via, o des de la reunió pujarem en compte fins al bosc on trobarem un corriol que baixa molt còmodament fins a l'aparcament. Atenció a la caiguda de pedres s'hi ha més cordades a la zona.

La Via: Alineada a les seves veïnes, on els passos de 6a els hem trobat un xic més difícils. També és veritat que no sempre estàs amb la mateixa forma. En el conjunt un itinerari recomanable.

1er llarg: 30 metres. V, V+, 6a.  Sortim verticals amb bona pressa fins arribar el primer ressalt, per mi aquí hi ha el pas de 6a, que superarem amb una bona tibada, després, fins arribar a la reunió, trobarem un parell de ressalts més que es deixen fer millor.

2on llarg: 30 metres. 6a, IV. Per sortir de la reunió, haurem de fer una forta tibada per situar-nos de peus sobre un bon còdol, després acabarem de superar el ressalt i ja entrarem en terreny més fàcil fins a la reunió.

Material: 10 cintes exprés + R.

Dificultat obligada: Ao/Vè.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!