dissabte, 5 de juny del 2021

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via Los 50 del Guti 2/06/2021

Fa temps que no quedem amb en Ferran i l'Arseni, aquesta pandèmia no ho ha fet possible. Tots tenim moltes ganes de tornar a quedar. Després de veure diferents possibilitats acordem anar a Sant Llorenç de Montgai.

Escollim dues vies que van una al costat de l'altra i així podrem anar parlant i fent-nos fotos als uns als altres. Així que les fotos d'aquest post són de tots. Gràcies companys per la vostra aportació.

Un cop al peu decidim conjuntament que en Ferran i l'Arseni aniran a la Via Los Chichos i nosaltres a Els 50 del Guti.

Començant els primers metres amb Ao, roca bona de mans, però en els primers metres les presses de peu estan un xic escamoses fins arribar a una fissura horitzontal ascendent on un cop superada hi trobarem uns passos on hi ha força vegetació i en fa sentir un xic incomode. Segurament és una via que es fa poc i aquest fet comporta que en el primer llarg hi trobem una mica més de vegetació de la que ens agradaria.

Després un tram bonic amb uns passos de bavaresa poc abans d'entrar a la reunió.

Poc abans d'entrar a la primera reunió on hi ha un llentiscle immens.

Iniciant el segon llarg.

Des de la reunió veiem el primer parabolt a la nostra esquerra i ens pensem que sortirà en aquesta direcció, però la realitat és un altre surt ben vertical amb passos balmats on també farem un parell de passos d'Ao.

Superant el tram més difícil del segon llarg.

Ara ja en lliure fins un altre tram amb vegetació que anirem a l'esquerra.

L'Ita superant els passos balmats d'aquest segon llarg.

Caminant en el tercer llarg, només hi trobarem uns metres de IV abans d'arribar a la reunió.

l'Inici del quart llarg, passos bonics però molt difícils que l'Ita supera molt bé.

Del segon al tercer parabolt hi ha una mica de distancia, però es podria posar un alien en una fissura.

Mentre l'Ita va pujant l'Arseni comença la quarta tirada de la seva via, una placa mantinguda fins el cim.

Passos de V+ superiors força mantinguts.

Però l'Arseni poc a poc va els va superant amb aquell mestratge que dona els anys d'escalada.

Mirant com enfocar aquest darrers metres.

Com sempre val molt la pena gaudir de l'entorn.

Assegurant a la darrera reunió.

En Ferran lluitant els darrers metres, que són molt difícils.

Contents a l'última reunió.

L'ocasió s'ho mereix i aprofitem per fer-nos una fotografia tots quatre al cim.

Us deixem la ressenya original que està molt ben detallada.

Aproximació: al peu del Cilindre hi ha un aparcament on deixarem el cotxe, després agafarem un corriol que està molt ben marcat per anar a la ferrata, on haurem de pujar fins a la via del tren i després creuar-la i anar seguint per sota de la Paret de la Formiguera fins un moment que començà a baixar. En aquest punt, ja veurem els parabolts de per on va la via. Els darrers metres estan un xic bruts.

La Via: itinerari interessant que supera un primer ressalt força difícil i mantingut, després va a buscar un darrer llarg a la part alta de la paret. Itinerari molt ben equipat i amb roca bona en general. Reunions equipades per rapelar. Recomanable.

1er llarg: 25 metres Ao, IV, V+. 7 parabolts. Sortim amb passos llargs d'Ao, en algun cas haurem de fer passos en lliure, fins a situar-nos en una fissura transversal  que ens portarà a l'esquerra. D'aquí pujarem amb passos atlètics fins quasi l'entrada a la reunió.

2on llarg: 30 metres Ao, V+, IV+. 8 parabolts. Sortim de la reunió amb passos molt atlètics i Ao, fins arribar en un tram de vegetació, aquí anem un xic a l'esquerra i veurem que la roca passa a ser conglomerat. Superarem aquest mur, on la roca és més bona del que sembla i arribarem a la reunió.

3er llarg: 30 metres, I, IV. 1 parabolt. Anirem caminant fins sota d'un ressalt on veurem un parabolt que ens assegura un pas curt abans d'arribar a la reunió.

4art llarg: 30 metres 6a, V+, V, IV+. 7 parabolts. Sortim per una placa on veurem que les presses semblen invertides. Els primers metres, fins el 2 segon parabolt, cal tibar fort, després anirem a l'esquerra a una pressa que sembla un merlet característic i després un llastra molt bona ens permetrà superar aquest tram on l'assegurança és un xic més distant, (possibilitat de posar un alien petit), d'aquí anirem a buscar una savina i després per una placa amb molt bona pressa i "disfrutona" fins a la reunió.

Descens: seguirem un camí que va en direcció nord que ens portarà a la via del tren, la creuarem i baixarem fins per un la vall fins a l'inici del camí.

Material: 8 cintes exprés, Alien petit, + R.

Dificultat obligada: Ao, V+.

1ª Ascensió: David Domínguez i Juan Gutiérrez el 9/2/2013.