dissabte, 6 de març del 2021

Sant Llorenç del Munt - Plecs del Llibre - Via Ruiz Justícia - 4/03/2021

Els Plecs del Llibre que per la seva forma ja criden l'atenció, per aquest motiu s'hi ha obert unes quantes vies d'escalada.  La roca no és especialment bona a la part baixa, però la part alta és una roca excel·lent.

Darrerament, i gràcies al confinament s'han repetit moltes de les seves vies, però en especial la Via Ruiz Justicia, doncs puja per l'esperó més marcat del cingle i addicionalment està molt ben reequipada.

La via va per aquest esperó més marcat i que té un blocs grans que marquen la primera tirada.

Els primers metres verticals que es superen bé gràcies als grans còdols.

La via va a buscar el pas entre aquests dos grans còdols amb una escalada vertical però que cal anar en compte amb la roca.

En el pas més bonic d'aquest llarg.

Iniciant el segon llarg abans d'iniciar l'artificial Ae.

Foto de la primera reunió.

Progressant en artificial pel segon llarg.

L'Ita tradicional als seus principis no utilitza els estreps i puja amb Ao i lliure.

A pocs metres de la segona reunió.

La segona reunió sobre d'un gran còdol.

Ara ja estem en el darrer llarg i amb una roca excel.lent.

En plena progressió en artificial Ae.

Gaudint dels darrers metres.

Malgrat el desplom ha aconseguit pujar en Ao i lleure.

Foto Cim.

Aproximació: Des del aparcament dels dipòsits pujarem en direcció a la Paret de les Onze Hores i veurem un camí que va a la dreta en direcció als Plecs del Llibre, primer en baixada i després amb una forta pujada fins arribar al peu de la via.

La Via: Molt lògica, esvelta, i on podrem progressar en lliure o en Ae, en funció del nostre grau i de la confiança amb la roca. Malgrat que és un itinerari no massa llarg, té el seu ambient.

1er llarg: 25 metres. Vè, IV+, Ae, Vè.  Des del peu de via veurem dues línies de spits, anirem per la de l'esquerra que es veuen més nous. Per arribar el primer spit ens haurem d'anar d'esquerra a dreta i ens agafarem en una roca negra, després superarem un tram més dret gràcies a uns bon còdols. Aquest tram estat equipat en spits, per canviar tot seguit a parabolts.  Seguirem vertical amb roca a controlar fins a passar entre mig de dos còdols ben grans, després ens vindrà una franja de roca dubtosa fins ala reunió.

2on llarg: 25 metres. IV, Ae, V+, Ae.  Sortim per l'esquerra de la reunió en lliure fins que ja veurem que comença un tram de mala roca que millor anar en Ae. Després haurem de sortir en lliure a la dreta i després tornarem en direcció a l'esquerra, on hi trobarem el pas més difícil d'aquest llarg, farem un parell de passos en Ae i ja entrarem a la reunió, just a sobre d'un gran còdol.

3er llarg: 20 metres. Vè, V+, Ae.  Sortim per la dreta de la reunió i després anem a l'esquerra, per agafar una diagonal a l'esquerra que aprofita la millor roca. Després pujarem verticals per l'esperó en Ae, fins a sortir a la reunió en lliure fàcil.

Descens: Anirem en direcció nord, fins que ja veurem que surt un corriol a l'esquerra que ens portarà al camí que ens deixarà al peu de via.

Material: Via equipada 15 cintes, estrep, i reunió.

1ª Ascensió: David Fernàndez , setembre 2009. En memòria de Javi Ruiz i Antonio Justícia.

1. Bona via aquesta, tot i que em va agradar mes la Terra de Vents. Espectacular roca i ambient a l'esperó de sortida, enhorabona !

1. Gràcies Jaume, a nosaltres ens va agradar força, es curta però amb ambient.