dissabte, 2 de gener del 2021

Sant Llorenç del Munt - Cingle de l'Aresta de Can Marcet - Via Amor Plutònic - 2/01/2021

Ja hem començat una nou any. Seguim confinats a la nostra comarca, així que per fer la primera escalada de l'any anem al Cingle de Can Marcet. Quan arribem, tot i ja són les 11, la temperatura és molt baixa per escalar, estem a un grau i una boira lliça li treu força al sol. Ràpidament posem en marxa un pla B, pugem a la Mola i així com mínim aprofitarem el matí.

Mentre hem pujat pel Morral del Drac el sol ha tornat a lluir.

Aquesta vista sobre el Turo de les nou cabres sempre m'ha agradat.

Ens parem un moment per veure la taula i tot el que ens envolta. Costa una mica fer-ho doncs hi ha força gent.

Ens agrada donar una volta per l'interior del monestir sempre que hi pugem.

Quan comencem a baixar sembla que no fa tan fred, així que comencem a considerar la possibilitat d'anar a escalar. Mentre anem baixant sembla que la temperatura ha pujat una mica.

Arribem el cotxe i altra cop la boira ens ha cobert, però ja que hem decidit provar-ho ens hi acostem.

l'Ita començant el primer ressalt de la via.

El segon llarg comença amb un desplom on haurem de fer 3 passos d'estreps. El fred es fa notar quan t'agafes als mosquetons.

La roca és prou bona i ben aviat es pot sortir en lliure.

La part final, més fàcil del segon llarg.

l' Ita comença el tercer llarg.

Ràpidament ha resolt aquesta curta tirada.

En la segona reunió trobem el llibre de registre, però veiem que hi falta la tapa. Si algú la va a repetir que miri de portar una tapa.

Sembla que aquesta via es fa poc, però sembla que avui mateix, una altra cordada la repetit.

Plegant el material.

Quan tornem al cotxe, estem a 3º i el fred es fa notar, però estem contents perquè hem fet la primera escalada de l'any i hem pujat a La Mola.

Ressenya original.

Aproximació: Des de Matadepera aneu a l'Urbanització Cavall Bernat en direcció a Can Robert, però quan arribeu a la pista seguiu rectes amunt fins al Carrer Granera. Seguireu rectes fins a trobar un revolt a l'esquerra i ja podreu deixar el cotxe. Des del final del carrer surt un camí que us portarà a sota de l'Agulla de Can Robert, després haureu d'anar en direcció a la dreta fins que trobeu el peu de via.

La Via: itinerari singular que busca els passos més bonics. Interessant per dies curs que no et permet anar més lluny.

1er llar: 25 metres. 1 parabolt. Des del peu de via ja podreu veure el parabolt que assegura el pas difícil d'aquest llarg. Un cop superat seguireu per terreny fàcil fins a la reunió en un arbre.

2on llarg: 20 metres. 5 parabolts. Amb l'ajuda de 3 parabolts superarem els passos més balmats d'aquest ressalt, després seguirem verticals amb bona roca fins a la reunió.

3er llarg: 15 metres. A equipar amb bagues savineres. Només sortir de la reunió ja podreu posar una baga en un bon romaní, després seguirem vertical fins una gran savina que també podrem posar una bona assegurança. A la nostra esquerra hi ha un diedre de roca bona que us portarà al cim. Algun pas estrany en els darrers metres. Reunió en un pi.

Descens: per la Canal de les Bruixes.

Material: 6 bagues expres, 1 estrep, i 3 bagues savineres.  Nosaltres no hem posat cap assegurança flotant. En el darrer llarg hem agafat un bloc empotrat per assegurar la sortida. Compte que es mou...

Apa a escalar que el mon s'acaba!

1. Enhorabona parella! bona activitat, caminada ben carregats i escalada, i amb aquest fred ! Aquesta via la vaig repetir amb el Cuc ara fa 4 anys.

1. Gràcies Jaume, Ara és tot el que podem fer amb aquest fred i el confinament.