dilluns, 3 d’agost del 2020

Montserrat - Magdalena Superior - Via Pirenaic - 3/08/2020

Com cada any, en el mes d'agost, pugem a la Magdalena Superior, aquest any fa 48 anys des de que vàrem pujar plegats per la Mingo- Arenas.  Moltes coses han canviat, però nosaltres seguim la tradició que ens porta tants bons records.

Avui, però, ho hem fet per la via Pirenaic, una via que feia temps que la teníem a les pendents, però els comentaris de la gent que l'havia fet ens frenaven i l'anàvem deixant per una futura ocasió.

No hem passat massa calor, més aviat hem anat justets a les primeres dues tirades que feia un xic de vent.

Un bona vista de la Magdalena Superior, la via va per la cara oest. Just a la dreta de l'imatge.

El primer llarg intimida una mica, quan veus la primera assegurança força amunt, però abans podrem posar-hi un tricam rosa que queda molt bé.

L'Ita pocs metres d'entrar a la primera reunió.

Per estar més còmodes ha entrat per la dreta i aquest fet ens ha permès fer aquesta bonica fotografia.

Comencem el segon llarg, i buscant el primer pitó ho mirem per dalt i per baix i no l'hem sabut trobar.

Altra cop el Tricam rosa ens assegura fins el primer pitó, tot i que no és difícil cal anar en cura.

Assegurant atentament des de la primera reunió.

Uns passos estranys li donen color en aquest tros.

Apunt d'entrar a la segona reunió.

Com el 6c ens supera, nosaltres tirem d'A0 i Ae, hi ha un pas força llarg.

Gaudint dels trams en lliure d'aquest llarg.

Entrant a la tercera reunió.

Un darrer llarg curt, però molt bonic ens portarà al cim.

Un cop al cim, fem repàs de les coses que hem viscut junts, n'estem més que contents.

La nostra ressenya. No us deixeu el tricam rosa.

Aproximació: des de l'estació del Funicular de Sant Joan, seguirem el camí que porta a Sant Jeroni fins arribar a la canal que hi ha entre la Gorra Frígia i la Magdalena Superior. Pujarem fins el coll i aquí mateix comença la via.

La Via: via molt ben restaurada, amb l'equipament just i necessari, on haurem de saber escalar amb alegria entre assegurances, especialment en el primer llarg. El conjunt ens ha agradat molt.

1er llarg: 35 metres 3 assegurances.  V. Des del coll podrem veure la primera assegurança a sobre d'una pedra blanca. Pujarem vertical i trobarem una franja on podrem posar el tricam rosa, des d'aquí pujarem verticals fins el primer parabolt, sortim per la dreta del parabolt i anem guanyant alçada fins el segon parabolt. El següent el veurem just a la nostra esquerra,  caldrà arribar-hi en diagonal. Des d'aquí anem un xic més a l'esquerra i després recta fins a la reunió. Reunió equipada amb 2 parabolts i 1 pont de roca. Si podeu porteu una baga de 6mm i així podreu canviar el pont de roca que està força malament.

2on llarg: 25 metres. 5 pitons 1 parabolt. IV+, V, V+- Nosaltres hem sortit una mica per sota de la reunió, per un terreny franc i molt bona roca, quan hem vist el primer pitó a la fissura hem pujat vertical. Tot seguit hem anat seguint la fissura i agafant els pitons i reforçant amb assegurances flotants al gust fins a l'entrada de la reunió on trobarem un pas un xic més difícil. 3 parabolts a la reunió.

3er llarg: 30 metres. 11 parabolts.  Ae, V. o 6c i 6a.Un llarg que comença amb A0 fins un pas molt llarg que ens haurem d'estirar força per fer-ho amb Ae, després segueix en Ae més fàcil fins que sortim en lliure vertical i amb bona roca fins els darrers metres abans d'arribar a la reunió que podrem fer amb Ae, A0 o 6a. Reunió amb 3 parabolts.

4art llarg: 15 metres.  Cap assegurança. Sortirem en diagonal a la dreta fins a trobar el fil de l'aresta. V. Després ja per terreny més fàcil fins el cim.

Descens: ràpel de 60 metres per la via normal.

Material: 12 cintes, semàfor d'aliens, tricam rosa, camelots 0,50 i 0,75, també us pot anar bé el del 1.