dimecres, 19 de febrer del 2020

Vilanova de Meià - El Pas Nou - Via Corsarios - 19/02/2020

Veníem de Vilanova de Meià amb la boira enganxada a la carretera, però tot ha estat arribar a El Pas Nou i el dia s'ha obert. Just el que esperàvem i lo més típic de la zona en aquesta època, escalar per sobre de la boira.

Ens hem saludat amb uns companys de la Seu que han arribat mentre nosaltres fèiem temps, ja que la temperatura que ens marcava al cotxe era 1º estan al sol.  Veien que el dia es presentava bo hem preparat el material i hem fet la curta aproximació.

Per arribar al peu de la via hem pujat per la via esportiva La Dama del Lago seguint fins al peu de via.

Començant la Via La Dama del Lago, encara al solet.

Inici de la via Corsarios, podeu veure la placa als peus.

Una tirada estupenda, tot un plaer escalar-la, tot i que poc a poc s'ha anat tapant i fent més fred.

Quan puja l'Ita la boira ja ens envolta.

Comença a tenir força fred, tot i que està pujant.

Un cop a la reunió la cosa està pitjor.

Fa el segon llarg molt ràpid

i quan arribo jo, fa tan fred que en lloc de seguir per la via Gudaris decidim baixar. Quan hem arribat al cotxe estàvem a 2 graus.   Després a la tarda s'ha obert. Que hi farem com a mínim hem fet dues vies.

Quan hi tornem farem la Via Piratas per anar a fer la que ens ha quedat pendent.

Aproximació: Situats al Pas Nou i seguin per la carretera, uns 15 metres després de la senyal de tràfic veurem unes fites que ens porten a la zona esportiva. Agafeu una de les vies més a la dreta i seguiu fins al peu de la via. Nosaltres hem pujat per la via La Dama del Lago.

La Via: dos llargs de placa característica de la zona, vertical i amb molt bona pressa. Una escalada plaent.

1er llarg: 30 metres V+. 9 parabolts.  Un llarg vertical, amb passos un xic desplomats però amb unes presses d'escàndol.

2on llarg: 25 metres Vè. 7 parabolts. Sortim verticals i superem un sostret per la dreta, després seguim pujant rectes fins a la reunió amb una escalada molt agradable, això si, sempre que no tingueu la boira.

Descens: Per la via Corsarios podeu baixar amb un ràpel de 55 metres o dos ràpels de 25 i 30 metres. Després seguirem la feixa en direcció al est fins que podem baixar caminant fins a trobar un ràpel de 30 metres que ens permetrà baixar la zona de vies esportives.

Material: 10 cintes exprés

1ª Ascensió: 11.3.1990 per Xavier Diez, Pepe Guerrero, Joan Cambras i Gustavo Mañez.