diumenge, 16 de febrer del 2020

Abella de la Conca - Via Del LLaç Groc. - 15/02/2020

Tornem altre cop a l'Abella de la Conca, aquest cop amb el Miquel i la Pilà, ens havien dic que la Via del Llaç Groc resultava interessant. De fet baixant de la Via Marta, ja vàrem veure que la primera tirada i la darrera es veien les més boniques.

Arribar el matí i entrar al poble on les cases habitades fumegen, sentir l'olor especial i veure els ametllers que ja estan plenament florits és tot un goig que no podem deixar passar i si a més vas amb molt bona companyia, la cosa ja és immillorable.

Al costat dret de la via Marta trobarem el començament de la via, les lletres LLG i uns ponts de roca ens indiquen que anem pel bon camí.

Una placa amb bona roca ens asseguren 45 metres bonics.

Entrar a les reunions sempre hi ha una xic de pedra solta que cal tenir cura i més si teniu alguna cordada al darrera.

El segon llarg anem a cercar un  ressalt que li donarà un xic de color en aquesta tirada de tràmit.

El tercer llarg ens portarà a pujar per una fissura vertical que li dona un atractiu especial.

El quart llarg haurem de superar un ressalt petit però picant.

Per les persones no massa altes el pas és un xic més difícil..

El cinquè llarg comença molt bonic, per acabar en una canal amb ressalts i pedres soltes.

Entrant a la 5ª reunió.

Després de fer la sisena tirada de tràmit, iniciem el 7è llarg, és la tirada de la via, molt ben trobada que et farà gaudir de l'escalada. Les seves presses et demanen ésser escalades. La llàstima és que no hi ha més llargs com aquests.

Superant una fissura atlètica però amb un canto excel·lent.

l'Ita fent el llarg de la via.

Contenta després de superar el pas més difícil amb bona nota.

En Miquel es mostra entusiasmat en aquest llarg.

La Pilà també està encantada.

Un passet més i cim.

Foto cim, reivindicant el tracte de l'esport femení.

Autoretrat en el primer ràpel.

Aproximació: des del poble anirem a passar pel costat de l'església de Sant Esteve i enfilarem  la vall en direcció oest, per un corriol que s'enfila entre mig de tarteres, fins que trobarem el peu de via. Abans però, passarem per la Via Pantera Rosa.

La Via: Via interessant pel primer i el setè llarg que justifiquen les excursions per anar superant ressalts de les altres tirades.

Material: Està equipada amb ponts de roca i parabolts. Portar el semàfor dels aliens i els camelots 0,50 ,075 ,i . i algun mellon doncs els que hi ha per rapelar són molt petits.

1er llarg: 45 metres IV+, V. Una placa amb roca de bona qualitat i amb més continuïtat que altres tirades li donen el seu atractiu.

2on llarg: 30 metres. II, IV, III. Des de la reunió estant veurem un ressalt amb un pont de roca, grimparem fins al peu del ressalt i després el superarem per tornar a grimpar fins a la reunió.

3er llarg: 35 metres.V, IV, II. Pujarem per una fissura molt bonica on al final trobarem un parabolt, el passarem per la dreta i tornarem a l'esquerra per uns passos més verticals i després grimpant fins a la reunió.

4art llarg: 25 metres. V+, IV, II. Cal superar un ressalt amb un pas força fi però no obligat, després ja per terreny més fàcil fins a la reunió on arribarem caminant per una tartera. Compte amb les pedres.

5è llarg: 55 metres: V, IV, III, IV. Sortim verticals per després anar un xic en diagonal a la dreta, els primer 25 metres són bonics i verticals, després entrem en una canal que anirem grimpant, fins un darrer pas per entrar a la reunió. (La reunió és en un pont de roca i un parabolt).

6è llarg: 45 metres: II/III una grimpada de tràmit per arribar al peu del pedestal.

7è llarg: 35 metres. V, V+, 6a+ (Ao), V.  Sense dubtes és el llarg de la via, està ben trobat i molt ben treballat.  Sortim verticals fins el primer parabolt, després un arbre, anem un xic a l'esquerra i després a la dreta per una fissura atlètica, tot seguit anem a situar-nos al fil de l'esperó, un pas fi per arribar a una baga, (pas de la via) un cop superat la dificultat ja baixa una mica mentre va pujant pel mateix esperó.

Descens: Nosaltres hem fet 6 ràpels.
1er 35 metres fins al peu de la 7º tirada, després hem baixats seguint uns punts grocs de la via Marta.
2on 50 metres fins una lletxa on caminarem a la dreta fins a la 4ª reunió de la via que hem fet.
3er 25 metres fins a la 3ª reunió.
4art 30 metres fins a la 2ª reunió.
5è  30 metres fins a la 1ª reunió.
6è 45 metres fins a terra.

Porteu algun mellon i alguna baga per reforçar.