dissabte, 5 d’octubre del 2019

Coll Roig - Via Malalts de Roca - 02/10/2019

Coll Roig és un lloc que ens atrau, el paisatge és idíl·lic, i ara que comença la tardor encara més, doncs poc a poc van canviant els colors dels arbres. És d'aquells llocs que quan és a la reunió val la pena mirar el teu entorn.

Des del mateix Coll Roig, ja podem veure el nostre objectiu.

Fem una curta aproximació i l'Ita ja comença escalar.

El segon llarg es presenta super bonic.

Poc a poc va guanyant alçada.

En Miquel va gaudint d'aquest segon llarg.

El temps ha deixar aquestes canals que segueixen els primers metres del tercer llarg.

La via ha quedat totalment reequipada amb sellaments.

El quart diedre segueix un marcat diedre.

En Miquel i al fons el Coll Roig.

L'Ita rient d'allò més...

El Cinquè llarg va per la cara oest, i notem un xic de fresca, ja que no ens toca el sol i s'ha girat un fort vent.

Els darrers metres van per un diedre bavaresa genial, super ben trobat.

l'Ita en els darrers metres.

En Miquel tibant al màxim.

Aproximació: Des de Campdevànol agafarem la carretera GI-401 en direcció el Coll de Merolla, creurem el poble de Gombrèn i a 2,5 quilometres agafarem la trenca a la dreta que porta a Montgrony i a Castellar de n'Nuc. A cap d'una estona trobarem un desviament que porta al Montgrony. Poc abans d'arribar trobarem un desviament a l'esquerra que passant pel costat del Refugi de Planelles ens portarà fins el Coll Roig. Els darrers quilometres per pista que cal tenir cura.

Deixem el cotxe a Coll Roig, i veurem que surt un camí que ens portarà sense problemes a peu de via. Veureu que tot està molt net i conservat, svp deixeu-ho igual o millor que ho heu trobar.

La Via: itinerari equipat en sellaments, amb molt boca roca, passos bonics, i un darrer llarg super ben trobat.

1ª Llarg: 30 metres, IV +. Des del peu de via veurem que a uns 10 metres hi ha un arbre, aquest fet ens indicarà que estem a la via. De totes formes, hi ha un gran sellament al principi i ja veurem la resta. La primera tirada va per una placa que al arribar en una balma va a l'esquerra per un cop superada tornar a la dreta.

2on llarg: 25 metres, Vè.  Sortim en diagonal a l'esquerra fins que entrem en una placa extraordinària, on haurem de tibar un xic més quan estem arribant a la reunió.

3er llarg: 25 metres, Vè. Des de la reunió anirem caminant fins el peu d'una placa. Els primers metres van per una placa amb les canals típiques que fa la roca calcària. Després anirem un xic a l'esquerra per superar una nova placa fins a la reunió.

4art llarg: 25 metres. V, IV. A la nostra dreta surt un diedre, on els primers metres són un xic més difícils i després la cosa es suavitza fins arribar a la reunió.

5è llarg: 25 metres, Vè, V+.  Anem caminant fins la propera reunió, primer passarem pel peu de l'esperó on veurem una reunió, seguirem a l'esquerra fins a trobar la nostra.  Els primer metres van per una placa amb forats que es fa molt bé, després iniciarem la fissura bavaresa que amb passos molt ben trobats però difícils que ens portara al cim.

Descens: Ràpel de 30 metres per la vessant nord i després seguirem per un camí que ens portara al Coll Roig.

Material: 12 cintes i pel darrer llarg un C #3 us pot ésser útil si aneu justos de grau.

1ª Ascensió: octubre 2016
Per: Antoni Alarcón i Joan Baraldes

Al juny del 2019 va ésser sanejada i re-equipada amb químics per en Santi Sanz.

Us deixem la nostra ressenya

1. Avui heu fet un bon "trio" aquesta via sembla que ha guanyat molt amb la "neteja del Santi Sanz...encara no l'he feta i com a mí m'agrada molt també aquesta zona, no tardaré en anar-hi.

2. Hola Jaume, està molt ben equipada i neta. A quedat molt bé.