dissabte, 21 de setembre del 2019

Montserrat - Gorra Frígia - Via Integral Pilar Martínez - 20/09/2019

Sempre havíem anat deixant la cara sud de la Gorra Frígia, però com poc a poc les volem anar fent totes, avui hem escollit aquesta combinació de vies que li donen el nom d'Integral Pilar Martínez. Via amb tirades amb retroaquipament i una part final que hi ha unes vies que la creuen. De totes maneres, és una via que perfectament et pot omplir un matí d'escalada.

A peu de via trobarem uns arbres tombats i unes marques blaves. Nosaltres anirem a l'esquerra d'aquestes senyals.

Un segon llarg que resulta un xic més dret i fa més atractiva l'escalada.

El sol que encara ens toca des de la vessant sud-est, li dona unes llums molt boniques, que gaudirem durant tota la via.

Un tercer llarg curtet però un xic dret i amb molt bona roca com la resta de la via.

A la nostra dreta va pujant una cordada per la via GEDE.

Per fer la foto ens desplacem a la dreta per una cornisa.

Un quart llarg molt bonic, però hi ha llocs que està retroequipat. De totes maneres pots anar saltant alguna assegurança i així garantim un menor fregament de les cordes.

Un record del temps.

Passos molt bonics per entrar a la quarta reunió.

Anem un xic a l'esquerra per fer la foto.

Ara si que anem a l'esquerra per seguir la via.

Curt flanqueig de la sisena tirada.

Iniciant la darrera tirada amb un batibull d'assegurances.

Passos drets per abans d'arribar al cim, al fons el Cavall Bernat.

Darrera reunió penjada.

Auto retrat en el ràpel.

Via:  Aprofita la llargada de la cara sud i la seva bona roca. La part final surt per l'esquerra donant-li un atractiu malgrat que es solapa amb un munt de vies. Tot i així, està bé per anar-hi un matí.

1ª Tirada: 4 assegurances, 45 metres; III : Sortim un xic a l'esquerra de les senyals blaves i anirem trobant les assegurances.

2ª Tirada: 7 assegurances, 40 metres, III+ , Seguim en tendència a l'esquerra amb passos senzills i molt equipat.

3ª Tirada: 4 assegurances, 20 metres, IV+. Llarg curt, però un xic més difícil.

4ª Tirada: 10 assegurances, 45 metres IV+.  Sortim verticals amb passos bonics fins que es tomba una mica, a la nostra dreta veurem una reunió que és de la Via Pink Floyd. Després es torna adreçar fins que creuem la fissura a la dreta, sembla més difícil del que realment és, però es fa molt bé gràcies a la bona roca.

5ª Tirada: 3 assegurances, 15 metres IV+: Seguim vertical fins sota la bola.

6ª Tirada: 3 assegurances, 10 metres. III+. Flanqueig senzill  a l'esquerra.

7ª Tirada: 10 assegurances, 40 metres, IV+, V. Seguim unes metres de flanqueig amb un munt d'assegurances per després pujar vertical amb tendència a l'esquerra amb passos verticals però amb molt bona pressa, després ja es tomba hi hem d'anar a l'esquerra fins que trobem uns parabolts grocs per fer la reunió.

Descens: Nosaltres baixem per la cara est amb un ràpel de 20 i un segon de 50 metres.

1. Una via que em va sorpendre, gaudeix d'una roca de qüalitat espectacular. Nosaltres vam fer la reunió de la Pink Floid, aleshores vam empalmar la resta de 4art tirada i la cinquena.

1. Hola Jaume, certament la roca és molt bona i permet gaudir d’una escalada senzilla. Nostres vàrem intentar ser fidels a la via. Tot ique a voltes és difícil pel munt de ferralla que hi ha en el darrer llarg. Una més per la col·lecció. Jajaja!!!