dijous, 8 d’agost del 2019

Montserrat - Miranda del Pas dels Francesos - Via Camí de l'Alsina. 08/08/2019

Els camins per arribar als cims, n'hi ha de moltes maneres, però aquest és del tot especial. La via discorra paralel·la a les escales dels pobres, i sembla pensada per pujar a Sant Benet i després fer una altra via. De fet, en alguna ocasió ho hem fet així.

Avui, possiblement hauríem pujat a la Zona dels "Gorros", però  el dia es presentava ben nuvolat i especialment a la part més alt. Així que hem canviat de plans.

La part superior de la Miranda del Pas dels Francesos.

El Camí de l'Alsina presenta diferents possibilitats; la primera tirada la poden fer per l'entrada original, una placa molt ferma de 6a+, o per la canal de la dreta IV+. També podem començar a la part superior entrant una mica abans del Pas dels Francesos, així només farem les tres darreres tirades.

La canal de la 1ª tiradada

Avui nosaltres hem optat per entrar per la canal de la dreta, doncs la de la placa ja l'havíem fet més cops.

Inici del segon llarg, V+, però nosaltres cada cop el trobem més difícils, no sabem si és cosa de l'edat,  que està una xic polida o de les dues coses...

Progressant pel tercer llarg. Un llarg que a mida que vas guanyant alçada el vas trobant més bonic.

Els darrers metres abans d'entrar al flanqueig que et porta a la primera reunió són drets, però amb molt bona presa.

Darrer pas abans d'entrar a la tercera reunió.

Els primers passos del quart llarg són finets i cal mirar-ho bé.

La tercera reunió.

Malgrat sembla que el dia es vol aixecar, en la Gorra Marinera encara està ben envoltada de la boira.

Els primers metres de la 5ª tirada, ja comencen a patinar i resulten un xic més difícils que fa uns anys.

Llarg per gaudir del plaer de l'escalada Montserratina, sense tenir una gran dificultat, si que té alguns passos divertits.

Aproximació: pugem per les escales dels pobres fins que creuem el pont de fusta, i després de passar el següent ressalt, ja veurem els parabolts de la placa. Si volem pujar per la canal el primer llarg, haurem de baixar en un bon replà.

La Via: itinerari ben trobat, amb molt bona roca, i que podem fer diferents combinacions, tant a l'entrada per fer el primer llarg, o només fent els darrers 3 llargs. També, ens pot servir com aproximació per fer una altra via de la Zona de Sant Benet.

1er llarg:  IV +, 30 metres, si optem per la canal, ens trobarem amb uns passos amb diedre verticals, assegurats per un pont de roca i un pitó.

1er llarg: 6a+ , 25 metres, si entrem per la placa, haurem de treballar molt bé els passos que primer van de dreta a esquerra i després tornen a l'esquerra per entrar a la reunió.

2on llarg: V+, V, IV+, 45 metres.  Encara que sembli més fàcil un xic a l'esquerra, millor entrar una mica a la dreta, superar fins a la segona assegurança és la part més difícil, (V+ o A0), després ja es deixa fer millor, i a mida que vas guanyant alçada cada cop és més senzill. Al final de la roca, entrarem en un bosc que, al final ens creuarem amb el corriol que ve de les escales dels pobres. Seguirem a la dreta fins al peu del tercer llarg. Reunió en un arbre.

3er llarg: IV, IV+, V.  30 metres. Des de la mateixa reunió ja veurem el primer parabolt. És un llarg bonic que va guanyant en dificultat a mida que guanya alçada. Poc abans de la reunió haurem de fer un curt flanqueig a l'esquerra.

4art llarg: V, IV+. 25 metres. Un llarg de placa on gaudirem de valent gràcies a la bona qualitat de la roca. Pressa petita i bons forats ens recordaran el plaer d'acaronar les presses de Montserrat.

5è. llarg: Vè, IV, III, 35 metres. Llarg de placa un xic més llarg que l'anterior, però que segueix la mateixa tònica d'escalada que l'anterior. Reunió en un arbre.

Material: 10 cintes exprés. Via equipada.

Descens: Anirem a cercar el camí que ve de Sant Benet i després per les escales dels pobres fins el Monestir.