dimecres, 24 d’abril del 2019

Montserrat - Miranda de Can Jorba - Via Glòria 24/04/2019

Avui hem sortit de casa que queien quatre gotes, però semblava que la cosa canviaria, si més no, és el que desitjàvem.  Com el dia no està massa clar apostem per Montserrat Sud, mentre ens anem apropant anem perfilant el nostre objectiu.

Parem en el nou pàrquing que hi ha per anar a Can Jorba, de fet encara no hi havíem parat mai. El dia es presenta núvol, amb algun raig de sol, fa vent i el dia és un xic fred.

Foto de la via feta a quan ja tornàvem i feia un dia ben clar.

Fa molts anys, just quan la vàrem obrir, vàrem fer la via Glòria, d'això han passat uns quants anys, però encara en tenim un bon record, així que anem decidits a fer aquesta via.

Començant pel diedre que ens permetrà arribar al primer parabolt.

Entrant a la primera reunió.

Els primers passos de la segona tirada.

L'Ita fent el tercer llarg.

Assegurant atent a la 2ª reunió.

Darrers metres per entrar a la 3ª reunió.

Lluitant amb el V+ del darrer llarg.

Avui sense foto del cim, fem la foto del darrer ràpel.

Aproximació: des del pàrquing nou que hi ha anant a la Vinya Nova a l'esquerra. Sortim per un camí que al cap d'uns 500 metres ens portarà al camí antic que va a Can Jorba. Ara no podem entrar al recinte de la masia on abans aparcàvem, hem d'anar per un camí que surt a la dreta al costat del torrent i que al cap d'uns metres ens portarà al camí que va la Joc de l'Oca, Un xic abans ja veurem el peu de via.

La Via: ben trobada, bona roca en general i amb passos molt bonics, equipada per escalar, tot i que podrem posar alguna alien i alguna savina que ens escurçarà les distancies. A remarcar els llargs 1er i 4art que ja justifiquen la visita.

1er llarg: V+, Vè, 30 metres. 6 parabolts. Un alien groc us pot anar bé.  Pugem per la fissura fins que podem xapar el primer parabolt, després seguim pujant fins a l'arbre, des d'aquí iniciarem un flanqueig amb molt bona pressa de mans fins el segon parabolt, després entrem en un tram un xic més fàcil, i anem superant en tendència a l'esquerra, amb una roca excel·lent i algun pas a controlar.

2on llarg: Vè. 4 parabolts i 2 pitons. 30 metres. Sortim per l'esquerra de la reunió fins un pitó, després una savina , un altre pitó, i ja perd un xic de verticalitat fins un xic abans d'entrar a la reunió, que es torna a posar dret, abans però podrem posar un Alien vermell, un altre parabolt i reunió.

3er llarg: IV+,  4 parabolts i 1 pitó. 30 metres. Sortim per un esperonet de la nostra dreta fins a trobar un parabolt, després passarem algunes savines i un altre parabolt. Tornem a fer la mateixa operació pujant a un esperonet de la dreta i ja trobarem un pitó. D'aquí anem a un diedre de la dreta que ens portarà a la reunió.

4art llarg, IV+, Vè, V+ , 4 parabolts, 30 metres.  Des de la reunió pugem fins una savina, després agafarem una placa que ens va portant a l'esquerra sota d'una llastra, passem la llastra i després ens trobarem uns passos elegants, amb una roca brutal plena de forats, després ja es tomba fins a la reunió.

Descens: nosaltres hem baixat per la mateixa via fent quatre ràpels de 30 metres. Totes les reunions estan equipades amb dues anelles per repelar menys a la tercera que només n'hi ha una, nosaltres hem deixat un maillon. Cal tenir compte amb el primer ràpel que et porta a l'esquerra, millor passar les cordes per alguna assegurança.

Després d'un ruixat, la tarda ha quedat neta.

Us deixem la nostra ressenya

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!