divendres, 12 d’abril del 2019

Malanyeu - Via Carla se'n va a la Selva i Via Ràpel. 11-04-2019

Anar a escalar a Malanyeu té un atractiu superior pel paisatge, a voltes sembla que estiguis en un pessebre. Per altra banda, normalment, és un lloc on a l'hivern si escala força bé, doncs està molt protegit dels vents del nord, però, aquest cop se'ns ha posat nuvolat i ens han caigut quatre gotes. Tot i així ens ho hem passat molt bé.

L'església del poble.

Arribant a peu de via.

Aproximació: nosaltres deixem el cotxe en un contenidors abans d'arribar al poble, des d'aquí surt un camí que passant per sota del poble per l'esquerra porta directa al molí, creuem el riu i caminem una mica per la vall seguint unes fites. Tot seguit el camí guanya alçada fins a peu de via.

La via: Normalment es fa la via Carla se'n va a la Selva i després de fer un ràpel de 30 metres i després es fa la via ràpel. Nosaltres vàrem fer els dos primers llargs de la Carla i després la Ràpel. Un cop baixats del primer ràpel vàrem fer el darrer llarg de la via Carla.

1er llarg: 30 metres IV, IV+. 10 parabols. Superem una placa equipada generosament fins el bosc on es fa la primera reunió.

2on llarg: 30 metres IV, III,  3 parabolts. Sortim per una placa un xic dreta (1er pàrabolt), després un tros fàcil, una altra placa 2on (parabolt) després per terreny de III fins a la reunió, uns metres abans trobarem el 3er parabolt.

3er llarg: 30 metres V, IV, V+ 7 parabolts.  Nosaltres vàrem sortir de la reunió de la ràpel per la dreta i vàrem entrar a la placa fina assegurada amb dos parabolts. Tot seguit hi ha un tros fàcil fins situar-nos sota la següent placa. Primer anem verticals  en tendència a l'esquerra fins situar-nos en un tram més vertical i exigent. (V+) i tot seguit arribem el cim. Hi ha la possibilitat de sortir per la dreta IV.

Via Ràpel: un llarg de Vè, equipat.

Descens: des de la via Carla anem uns 10 metres a l'esquerra en direcció Oest i podrem baixar en tres ràpels de 30 metres.

L'inici de la via.

El primer llarg

Quan l'Ita fa el segon llarg el temps ja ha canviat

Arribant a la segona reunió.

Iniciant el llarg de la via Ràpel

Darrers metres de la via Ràpel

Darrers metres de la via Carla

La ressenya de les dues vies.

Res més bonic que mirar enrere i tindrà aquestes vistes.