diumenge, 24 de març del 2019

Montserrat - La Presidenta - Via Jerónimo - 23/03/2019

Després d'uns dies d'escalada esportiva a Mallorca, necessitem tornar a la nostra muntanya privilegiada, Montserrat.  Des del dia que vaig treure el cap al mirador de davant de la presidenta em vaig quedar amb les ganes d'escalar aquesta agulla.

Per tot  aquells que ens enamoren les agulles, la Presidenta, vista des del mirador,  és una agulla ferma, trempada, esvelta, solitària i encisadora. No hi ha com arribar a dalt d'un cim d'una agulla, la sensació, no és la mateixa que pujar una paret que acaba en un no res. Això no vol dir que no ens agradin les parets, només volem dir que arribar al cim d'una agulla et dona una sensacions especials.

La seva ubicació, és un xic especial, doncs no hi ha manera d'arribar-hi sense alguna que altra esgarrinxada, al final sembla que ens hem barallat amb el gat....

La Presidenta vista des del mirador.

Aproximació: Des del pàrquing Nubiola agafarem el camí en direcció a Collbató fins arribar a la trenca que agafa el camí que va del Clot de la Mònica fins a Sant Joan, anirem seguint les senyals blaves. Una mica abans d'arribar al coll hem d'estar atents ja que el camí va a la dreta, després anirem pujant fent ziga-zagues fins arribar en el mirador de la Plantació. Des d'aquí veurem dues fites tombades que marquen l'inici d'un corriol que entra en una fonda canal. Amb molt de compte anirem baixant per aquesta canal, ara està molt sec i tot va avall. Un cop arribats a la canal pujarem una mica fins que veurem que podem arribar amb una grimpada fàcil al peu de via.

1ª Tirada: 25 o 30 metres. 6a+ , V+ mantingut.  Els primers 2 passos ens ajudem amb una baga i després, un pas Ao per situar-nos en un tram on la roca és excepcional, ara progressem vertical fins a la reunió. En el nostre cas ens l'hem passat, doncs a la ressenya marcava a 30 metres i la reunió sembla que és un xic abans.

2ª Tirada: 25 metres. V, V+, IV.  Anem un xic en diagonal a l'esquerra per seguir novament vertical amb una escalada plaent fins a la reunió.

3ª Tirada. 15 metres. IV, III. Des de la reunió veurem un parabolt a l'esquerra que ens indica per on hem d'anar, després vertical fins el cim. Arribarem el cim i no ens podrem parar per assegurar al company i haurem de baixar fins a una savina on muntarem la reunió i el ràpel.

Material: Via totalment equipada. Podeu portar algun alien per els darrers metres de la tercera tirada.

Descens: ràpel de 20 metres i després seguirem una canal que ens portarà a la principal i altre cop la canal de pujada fins el Mirador.

Els primer passos.

Arribant on nosaltres vàrem muntar la 1ª reunió.

Gaudint del segon llarg.

Arribant a la 2ª reunió.

La segona reunió.

Pas bonic de la 3ª tirada.

Foto cim des del ràpel.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!

1. Molt bona aquesta, entre l'aproximació i la via quedes ben satisfet! És dur el pas d'entrada oi?